Hultebobilder på årets sista dag

Bandit och Nike satte sig på bordet bland det första dom gjorde.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaat
- Du Bandit, tror du vi får nån mat snart ?
- Jag hoppas det Nike.


- Jag tänkte kolla om Matte gömt maten häruppe längst upp på det höga kylskåpet.
- Nike, det fanns ingen mat här.


- Men Matte! Jag har inte tjatat om mat såååå mycket heller ??
- Du kan väl inte slänga ut mig i den hemska kylan såhär heller ??!


- Jadu Bandit, Matte är som Matte är.
- Det hjälper inte att skrika.
- Jag har provat.


- Mig fick hon att balansera på dett snöiga och kalla räcket.  :-(


- Ojojoj, vad ni tjafsar.


- Matte är ju snäll ju.
- Det är inte alls kallt.


- Följ med och fånga några sorkar här ute i snön istället.


- Lätt för dig att säga med all din vatten och köldsäkra päls.


- Jaja, skrik inte.
- Ta de cool Oliver


- Kejrå *himlar med ögonen*


- Jösses vad ni är jobbiga.
- SLUTA nu !


- Nu går jag.


Princessan bekymrade sig inte om dom andras gnabb.
Hon klev målmedvetet runt i snön och utforskade.


En sork ??


Kanske


- Matte, jag hittar inte sorken . 


- Farbror Tengel, kan du hjälpa mig och hitta nån sork ?


- Kom, följ med mig.
- Jag ska visa dig var du ska söka.


Trixi ägnade sig åt projekt "Riva gärdsgård".
Monkan och Matte pratade om det förra gången.
Att gärdsgården skulle rivas.
Så Trixi började göra skäl för all mat hon äter.
Hon började riva gärdsgårn.

- Ett rejält tag här.


- Och första pinnen är riven.


Efter en stund så gick hon ut på gärdet och började gräva efter sork hon också tillsammans med Vitöra.


Sen var man tvungen att vila ut en stund.
Fyller man snart 10år får man inte jobba så hårt.
- Matte, när har isen gått upp så jag kan bada ?


Till slut fick dom nog av uteliv.
Nåja, alla utom Nike.
Som aldrig varit ute.  *ler*
Hon sov på bardisken istället.


Puzzel somnade ihoprullad som en dunboll i soffan.


Tillsammans med Vitöra


Ha en bra Nyårsafton alla Missar, Vovvar, Mattar och Hussar därute ! 

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilka härliga bilder. Ni ser ut att ha det jätteskönt i snö-land.

Gott Nytt År på er två som fyrbenta önskar Zizze, Måne och matte.

2008-12-31 @ 13:59:14
URL: http://blogg.passagen.se/zol-mone/
Postat av: Asterix, Lukas och Molly

Vilka underbara bilder!!



Gott Nytt År Önskar



Asterix, Lukas & Molly med matte

2008-12-31 @ 14:49:23
URL: http://www.mollyochgrabbarna.se/
Postat av: Zeke, Texas & hAJeN

Haha! Sköningar!! =)

Bild 14 och 15 fastnade jag väldigt mycket för! :) Härlig stämning i bilderna! :)



Kram Tre katter + matte

2008-12-31 @ 16:18:19
URL: http://www.3katter.blogspot.com
Postat av: Hanna

Söta underbara Ligan :)

Gott Nytt År önskar vi alla från åbo inkl. Tommi :)

2008-12-31 @ 20:37:21
Postat av: Månkan

Vilka fina bilder du fick ihop. Härligt!

Vet du vem som har intagit soffan i Hultebo?

Jooo Tant Trixi och det är nog helt och hållet mitt fel, för jag bäddade åt henne på golvet med duntäcket.

Fick jag ett duntäcke att ligga på så måste jag få ligga i soffan också verkar Trixi tycka.



Gott nytt år!

2008-12-31 @ 21:01:29
Postat av: Wikki

Gott Nytt År hela Ligan, alla snyggingar! spinn stora och små människor och andra familjemedlemmar!

Det är härligt med snö i pälsen och jag har varit ute och gått med mina människor i koppel idag, så mysigt. Nu sitter jag i fönstret och kollar på fyrverkerierna här som aldrig verkar ta slut!!!

Ha ett lyckligt 2009!

TassKram Wikki

2008-12-31 @ 23:45:24
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Ligans Talesman

Tack Alla !

Monkan, soffan måste ju hållas varm.

2009-01-01 @ 10:22:21
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Mia

gud va söta bilder. Vill också ha en katt

2009-01-02 @ 12:31:58
URL: http://miaochfamiljen.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Tack Mia ! :-)

2009-01-05 @ 10:23:34
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0