Varför inte livet med Ligan ska vara enkelt

Som om inte dom senaste dagarna bjudit på tillräckligt med spänning så dök ett moment till upp.
En efter en plockades kissarna in i sina burar.
Bilen värmdes upp efter att ha stått stilla ute i 2dygn.
Packningen stuvades också in.
Så fattas en katt.   IGEN !
Nike är som uppslukad av jorden.   NU började jag bli orolig.   Hela huset genomletades. I 2timmar. Av mig, Monkan och Mange.  Möjligen hjälpte Trixi till också.  Iallafall genom att vara ivägen så mycket som det bara gick.
Men hon fanns helt enkelt inte !  NIKE smiter dock inte ut genom dörren.  HON vill absolut inte vara ute.
Till slut trodde jag hon kommit ut iallafall.  Gick ut och letade och ropade.  Och HÖRDE henne. Trodde jag iallafall.
Usch, va rädd jag var.  Nike ute i stora världen är inte bra.  Dom andra i Ligan känner ju igen sig ute nu och vet vart dom ska gå.  Men inte Nike.  Börjar bli lätt desperat. Men hon KAN inte vara ute.
In igen och letar på samma ställen vi letat på massor med gånger nu.  Finns det nåt hål i väggen hon försvunnit i månntro ???
Till slut så öppnar Monika stereobänken samtidigt som hon säger att - Dit kan hon inte ha kommit för det finns inget hål dit.   - Möjligen på baksidan säger hon och tittar frågande på Mange.
Jaha............... DÄR sitter hon.  INNE i stereobänken.
Hon har hittat nåt minimalt hål på baksidan.
Herreguuuuuuuuuuuud säger jag bara !
Så fort Ligan kom innanför dörren härhemma så damp dom ner på varsitt ställe för att sova.
Nu sover dom djupt. Den oskyldiga Ligans sömn.
Matte är halvdöd hon med.  Om det är Ligan, lantluften eller den öppna spisens inverkan vet jag inte.
Nu ska jag dammsuga och sen kika på alla bilderna jag tagit.
Dom kommer här sen.
Tack Monika för att vi fick komma och förgylla din tillvaro !  *ler*


Kommentarer
Postat av: brollekatt

Vilken pers. Kanske får skylla på lantluften (säger en stackars "mitt i skiten bo(avgaser)". Men det såg underbart ut med snö...och bilden på Tengel var så ljuvlig, älskar svarta katter - och är de dessutom Maine Coon och den vita snöbakgrunden.



Gott Nytt önskar vi!

2008-12-29 @ 18:30:08
URL: http://brollekatts.blogspot.com
Postat av: Rosamunda

Ni verkar då aldrig ha en lugn stund (fnissar) inte ens när ni åker på semester.... Det är så kul läsa om era små eskapader. Gott Nytt År hela ligan.

2008-12-29 @ 19:21:45
Postat av: Ligans Talesman

Svarta katter är det finaste som finns.

Jadu, pärs kan man helt klart kalla det.

2008-12-29 @ 19:33:48
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

ler Det är lugnt när dom sover Rosamunda.

Det gör dom faktiskt ibland.

2008-12-29 @ 19:34:19
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-12-29 @ 19:44:38
Postat av: Lilla Skutt

kära Ligan

När ni är i närheten händer det saker - alltid. Jag tror ni lärt er av er Matte och inte av Bandit. Men säg inte det till henne...

2008-12-29 @ 19:46:02
Postat av: Ligans Talesman

Hej Lilla Skutt ! Vi har samma misstankar som du. Dessutom tror vi att det blir såhär för att det var sålänge sedan vi fick komma till Skövde. Vi längtar efter att träffa dig Skuttan och din underbara granne. Puss och Kram Lá Liga

2008-12-29 @ 21:20:10
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Månkan

Ja du, Ligan vet hur man får fart på gamla kärringar...

Ska bli ett rent nöje att ha er på besök igen.

Kram kram.

2008-12-30 @ 15:35:13
Postat av: Ligans Talesman

hehe Men lite vila emellan va Monkan ?? :-)

2008-12-30 @ 23:38:00
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0