BARF till katt och hund

Vad är BARF då ?
BARF står för Biologiskt Anpassad Rå Föda.
Det betyder att alla djur ska äta den föda som de är tänkta och anpassade för.

Jag har nu under en rätt lång tid BARFA:t mina katter som det så fint heter.
Jag tänker inte ge er någon lektion här  vad dom äter och vad som ska lagas.

Jag började själv med hela såkallade "kattkorvar" där allt mer eller mindre fanns i.
Och med vissa tillsatser som jag sedan gjorde.

Ligan mår utmärkt av att äta BARF.
Även om Oliver, speciellt, föredrar sina torrisar.
Dock får dom torrisar också.
Eftersom mina kissar inte vill äta kycklingvingar och annat som motionerar tänder och mun åt dom.
Trixi äter ju köttben och får sitt där.
Men det gör som sagt inte Ligan.
Dessutom har jag även blandat i Mjau mjukmat.
Dom gamla hederliga burkarna.
Inte dom nya förpackningarna.

En "tråkig" biverkan i det hela är att dom inte bajsar så mycket som förut.
I och med att dom nu tillgodogör sig merparten av det dom äter.
Och det luktar knappt heller.
Till skillnad mot förut.

Trist, eller hur ?  *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0