Ett liv utan djur

Hur skulle det vara ?
Funderar många gånger på folk som inte har djur.
Inte folks som inte KAN ha djur nu, utan de som helt enkelt väljer bort.
Självklart är det ett passande.
Ett planerande.
Man kan inte bara sticka iväg.
En sista minuten är inte att tänka på.
Ja, om man inte ska ta sista minuten tunnelbanan till Tensta då.
Jag är så glad att mina barn fått växa upp med djur.
Att få ta hänsyn.
Att få älska.
Men också på ett naturligt sätt få uppleva döden.
Visserligen ibland snabb död i form av olyckshändelse.
Men också planerad när en nära familjekamrat får lämna jordelivet och komma till sina kompisar i djurhimlen.
Låter kanske knäppt men man upplever inte döden på ett vettigt sätt idag.
Och jag tror att detta har hjälpt mina barn att få en viss distans och insikt i vad och hur död kan vara.

Jag är ialla fall glad att jag får leva med djur.
Att ha min Liga.
Ni betyder så oerhört mycket för mig.
Nu har Bandit kommit upp i  sängen med.
*ler*
Som vanligt flockas Ligan där man är.
Älskade goa Ligan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0