Denna docksöta varelse kan väl inte

hitta på nåt dumt ?
Nej, man tror ju inte det såklart.
Titta på det underbara söta uttrycket.
Den oskuldsfulla blicken.
Näpna söta ansiktet.
Hela varelsen utstrålar godhet och renhet.


MEN, i dom lugnaste vattnen sägs det juh.
Jag har haft gäster både på långfredagen och påskafton och med tanke på alla 11 katterna och 1hund har det varit en del städande.    Dammsugning och torkning av golv och bänkar bland annat.
I morse så torkade jag golven igen.  Tog kök, hall och Lill-Mattes rum för att sedan fortsätta i vardagsrum och mitt sovrum.    På diskbänken så står det en förpackning med vetediet som jag brukar äta på morgonen.  Det är en pappersförpackning som ser ut såhär och i öppnat skick som i bilden under.




I den silvriga påsen finns ett mycket finfördelat pulver som jag blandar i en shaker.
När jag var klar med vardagsrummet så tog jag vägen in via köket för att gå till badrummet och tömma ut smutsvattnet.
Vad möter mig för syn i köket tro ?
Joo, hela diskbänken och en stor del av köksgolvet var täckt med ett fint fint lager av sagda pulver.
Mitt i hela röran sitter en docksöt liten birmafröken och ser mycket nöjd ut.
Nej, jag tog inga bilder på röran !!   *muttrar*
Gästerna var på väg och jag hade inte hunnit vare sig duscha eller vara ute med vovven ännu.
Ut med söt birmafröken, snabbavtorkning av bänkar och fick återigen torka golvet i köket.
*frust*
Jo, jag vet vad Matte till söt birmafröken kommer att säga.
- Det är Bandits ande !
hm............................

Vad jag dock INTE förstår är vad som tilltalade söta birmafröken med pulvret ??
Det är ju inte GOTT.
Om man inte blandar det med nåt.
Men kul hade hon uppenbarligen.
Numer står den inte på köksbänken utan i skåpet till Gästerna åkt hem.
LÅNGTRÅKIGT har vi aldrig hos oss.   *ler*

Kommentarer
Postat av: Sol & Måne

Hihi, såna är dom. De små Birmorna. De lider av något som kallas NYFIKENHET. ;-)

2009-04-12 @ 19:53:17
URL: http://zol-mone.blogspot.com/
Postat av: Ligans Talesman

ahaaaa, Dotter är överförtjust i henne kan jag upplysa om. :-)

2009-04-12 @ 20:41:48
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0