4down 5go or 4down and 7to go - WhiteEar WhiteEar WhiteEar

Idag tog Vitöra sitt 4e cert på vägen till Supreme Premier.
Helgen sammantaget har gett i resultat 2cert och 1BIV.
Jag är oerhört glad över resultaten.
Konkurrensen den här helgen har varit mördande och även om ingen troligen tror mig så var det skönt att för en gång skull slippa pressen, stressen och väntan inför och i panelen.
Att dessutom bara ha en katt med är hur lyxigt som helst.

MEN, det som smäller än högre den här helgen är Vitöras underbara temperament och båda domarnas ord om prepareringen.  Dom flesta av er som läser här vet att Vitöra blev biten och oerhört chockad nere på Triangelutställnignen i maj.  Min älskade snälla underbara Vitöra. HÄr är en länk.
http://ligans.blogg.se/category/triangelutstallning.html
Jag har sakta och envist försökt att på Vitöras sätt rehabilitera honom och få honom trygg igen.
SJÄLVKLART springer det tankar i huvudet hela tiden.
- Gör jag rätt mot honom ?
- Ska han fortsätta att ställas ?
Den här helgen har bevisat att  jag har gjort rätt !
Igår så gosade han med Dorte och tokcharmade henne.
Idag så tryckte han upp hela baken i nyllet på Kristiina Rautsio som förklaring till att han läst skogisarnas rasbeskrivning. Dom ska nämligen vara högre baktill.  *ler*
Gosade och kråmade sig så man trodde att han var en fertil honkatt.  *skratt*
Dessutom så snackade han i buren och gosade med både mig och gallret.
Sen låg han visserligen under min väst en hel del, men det brukar han göra så det är inget konstigt med det.
Vid ett tillfälle i lördags blev han stressad när buren bredvid honom torkades och då tog jag bara raskt ur honom så blev han lugn.
Han är inte alls lika känslig för högtalarna heller som han har varit förut och det känns verkligen kanon på alla sätt.
Så fantastiskt skönt att se att allt jobb och extra åtgärder jag lagt ner har gett så bra resultat.

När det gäller presentationen så påpekade båda domarna extra att han var superpresenterad.
Jätteroligt !

Min älskade underbara goa Vitöra.
Puzz och sänder en STOOOOOR Kram till UrMatte Marie !




Kommentarer
Postat av: Marie

Tack älskade underbara vän som ställer och preppar honom så BRA!!



Jag är så stolt över er båda!



Massor av kramar till er bägge!

2009-08-24 @ 06:56:04
Postat av: Sandra

Ville bara säga grattis igen till fina resultat i helgen. Så nu blir det Norge i oktober tillsammans då?

(för du vågar väl fortfarande åka med oss, kan intyga att till utställningen båda dagarna var Vinnie alldeles tyst så hon -sjunger inte alltid-små trudelutter ;P )



Kramar Sandra

2009-08-24 @ 11:14:18
URL: http://nosbuffaren.blogspot.com
Postat av: Anonym

Stort GRATTIS till en välförtjänt trevlig helg! Vitöra är en pärla!



Kram kram

Rufflan & Co

2009-08-24 @ 15:56:22
URL: http://www.rufflescats.se
Postat av: Hanna

Grattis :)

2009-08-27 @ 06:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0