Livet i Skövde

Vitöra tycker att utelivet i Skövde var bättre förr.
Oliver håller dessutom med.
Det regnar ALLDELES för mycket.
Puzzel å sin sida har ägnat HELA dagen åt att ligga i soffan.
Hon har iof vänt på sig så jag vet att hon lever.
DET är bra.
En stund satt hon i fönstret i Lena och P-O:s sovrum och såg ut som en drottning.
Allt för att Matte skulle få några kort.
Sen gick hon tillbaka till soffan och la sig igen.
Nike har gått från övervåningens soffa till undervåningens fåtölj.
Man ska inte slita ut sig.
UTELIV, det är något man ägnar sig åt på landet.
INTE i Skövde.
Bandit stackarn blev jagad av grannens hund.
Och har nu lärt sig att den tomten är man helt enkelt inte på.
Grannens hund är väl okej, men dom som bor med hunden har ett helt skruvstäd löst.
MATTE gick i spinn och utdelade ett gäng valda ord till puckona.
INTE för att Bandit blev jagad för att vara på grannens tomt, UTAN för att grannen sen försökte sätta hundkräket på Oliver som var på VÅR tomt.
Men men, dom är faktiskt inte riktigt kloka.
Tro mig !
Nå, hur har dom 2-benta haft det då undrar alla självklart ???
Tack, vansinnigt slött.
Gick visserligen upp 08.00 ???!!!
Tja, kunde inte sova helt enkelt.
Måste varit den enorma trafiken utanför fönstret.   OBS ! Skämt.
Den enda bilen som finns i Skövde är P-O:s och han hade åkt till jobbet.
Inkan tränade med sin stång hon hade med sig.
Duktig Inkan, säger ni då !
- Tack tack
När vi hade slöat klart så åkte vi först till Djurmagazinet.
OBS !  Handlade inget ?!
Sen till ÖB.
OBS !
Handlade inget eller jo, några strumpor och trosor till Maria.
Sen hem och åt tacos.
*mums*
Inkan lagade kladdkaka som vi sen mumsade på.
Efter det drog vi ner till "stan" och tänkte slå runt.
MEN, pga regnet var vi inte där länge alls.
Han dock handla några urtuffa superrosa jeans till Maria och en jättesöt (lika rosa) blus till barnet.
På HM ramlade jag även på en katt-tröja till henne som skreeeek.
- Inkan köp mig till Maria, kööp mig !
Så, det gjorde jag. 
En sväng på Lagerhaus också gav i inköp ett par hängare till dörr varav det stod "Hanging around" på den ena, 4presentpappersrullar. En det stod "Grattis" på över hela pappret.
Smart för då behöver man inte köpa nåt kort.  *ler*
Ett knallrosa som självklart Maria valde, ett lilamelerat och ett gråsvart.
Massor med roliga "braha" saker finns det på Lagerhaus men min bil är rätt full så vi kikade bara.
Tyvärr så ösregnade det sen så nån matmarknad blev det inte idag.
Vi gav upp och åkte hem istället.
Får se hur det blir imorrn.
Maria ville åka karusell och om det inte regnar massor så gör vi väl det.
SEN blir det Njuta i kära Hjo. 
Nu slöar vi i TV-soffan och har det bara bra.
Nåja, Mister Jansson delar inte riktigt min åsikt, men vi åker på måndag gubben.   *ler*

Bilder kommer när vi kommer hem.
Ni MÅSTE bara kika in senare för Mister Jansson är det sötaste jag sett på hur länge som helst.
Säg inget till Lena men risken att jag kniper med honom är stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0