Julkort från Hjärtekatten

Fick en underbar powerpoint idag från Tengels Matte och Husse.
Den var döpt till Hjärtekatten.
Namnet säger allt.
Jag som var så stolt över mig själv när jag tittade på dom underbara bilderna.
Inte en tår utan bara en underbar känsla av gränslös kärlek.
Men, så kommer Prinsen och kurar ihop sig bredvid mig och tårarna börjar sakta att komma.
INGENTING slår Tengels begrundande avgrundsblick, men Tamlin har en persolighet som är namnet värdigt.
Jag är stolt och glad över att få ha varit Matte till Tengel och att jag är Matte till Tamlin.
Två underbara personligheter och Isfolketkissar.

- Idag ska vi baka pepparkakshus.
- Lite sur eftersom Matte inte vill ha mig på bordet.




- Silvergräs, usch smakade inte som jag tänkt mig.


- Här planterar vi julblomma till farmor.







En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskas "GammelMatte" och hela Ligan av Tengel.

Kommentarer
Postat av: Lilla Skutt och Janssons matte

Jag glömmer bort mellan varven hur otroligt vacker den katten är.

Skuttan och Jansson Är Två Sura Katter för de vill inte vara ute i snön. Skuttan ligger vid dörren och glor stint på mig. Som om det är min idé att det snöar. Jansson hoppar högt och lågt och gör sitt bästa för att gå oss på nerverna. Bla slår han sönder julkulor efter bästa förmåga. Gärna på natten för att få lite action nu när han inte vill vara ute och göra livet surt för mössen. Annars retar han Skuttan eller lägger sig i bakhåll och kommer flygande och sätter klorna i vaderna på en.

En annan favorit är att gå på köksbänkarna när jag lagar mat. Det är inte lätt att lyfta ner en katt med händerna fulla av köttbullesmet.

God Jul och massa kramar från oss som längtar till våren

2009-12-23 @ 17:53:06
Postat av: Annmi

Underbar Julhälsning ♥

2009-12-25 @ 18:19:45
URL: http://annmisblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0