Utställningen Ädelkatten 12-13 december 2009

Ja, hur gick det nu då ??
Ja, ärligt talat är jag faktiskt fortfarande en aning förvirrad.
Mest över Prinsen kanske.
JAG tycker iof att hans bedömningar var bra.
MEN, tja vet inte ändå.
Han blev iallafall EX1 båda dagarna.
Första dagen förlorade han dock Klass12 första platsen mot tjejan han gick mot.
En underbar liten tjej från S*Laterna Magica´s Maine Coon
På söndagen blev han 3a i BIVen.
Jaja...... jag ska läsa igenom hans bedömningar i lugn och ro vid tillfälle och jämföra dom mot dom han fått förut.
Men det är lite förvirrat just nu faktiskt.

Oliver dårå.
Jo, Olivers utställningskarriär är nu slut.
Raymond drog hans cert på lördagen och på söndagen dök helt plötsligt en konkurrent upp.
Nu spelar det inte så stor roll, för han hade inte fått certet iallafall.
Jag är inte speciellt förvånad och heller vare sig besviken eller ledsen.
Inte egentligen.
Jag frågade Raymond om han skulle ha gett honom ett cert om han haft mer päls.
Han är verkligen bikini just nu och med tanke på att han inte är den mest rastypiska raggis man kan tänka sig så behöver han vara i full pälsmundering.
Raymond drog lite på det och sa att han kanske skulle göra det.
Dock så gillade han hans ragdollook. 
Tyckte han hade fin maskning och underbar ögonfärg och fin längd.
Räcker inte de ??!
Jag förklarade dock att jag var lite besviken på honom.
Raymond alltså.
Talade om för honom att Oliver faktiskt var Norrman och att han borde vara snäll mot honom.
Sådeså....
Då bad han om ursäkt och sa att jag skulle hämta honom så skulle han genast ge honom certet.  *ler*
SÅ, det gick ju bra ändå.
Bara man har dom rätta orden till rätt domare så.
Blir lite svårare att blidka Anne Köhn med att han är Norrman.
Tror att hon kommer ha lite svårare att köpa det iom att hon är dansk.  *fnys*

Nästa dag så dök det då upp en konkurrent till honom.
Men nu har det ingen som helst betydelse.
Jag frågade iallafall faktiskt henne med.
ÄVEN om jag visste svaret.
MEN, jag vill ändå veta och frågade för att få ett ärligt svar.
Och hon svarade att - Nej, det skulle hon inte göra.
Waste of money sa hon.   *ler*
Jag har dessutom sagt att får han 2 dragna cert så kommer jag inte ställa honom nåt mer.
OLIVER är definitivt inte ledsen, även om han är jättebra att ha med sig på uställningar.
Det jag känner är ju ett visst vemod dock.
Hade varit kul att få honom till GIP.
MEN, å andra sidan har han med all sannolikhhet gått rätt långt iallafall.
Plutteskrutten och Mattes ögonsten.
Son till "katten med diamantögonen" som Solveig kallade hans underbara mamma.
Oliver har inte ärvt speciellt mycket av hennes utseende, men ögonfärgen har han.
Den är gudomlig.
Tusen tack Magdalena för dom fina korten du tog på Oliver på utställningen.




Vill tacka alla trevliga "på andra sidan landet"uställare jag träffade.
Jag hade jättetrevligt med er alla.
Tack ANN, för underbart god kakan och goda råd angående Prinsens öron.
Idag har jag köpt ringblommesalva att smörja hans öron med.
Jag hoppas verkligen att det ska bli bättre.

Jag HAR lite utställningsabstinens just nu.
Helknasigt. Jag vet.
MEN, å andra sidan så är det också skönt att kunna vara hemma.
Jag ska ägna mig åt kattungarna en hel del.
Skulle tro att det blir en hel del fikor med kattungegos.
Hade tänkt att ställa Prinsen på SK i mars men just nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
Vitörat ska iallafall inte dit.
Puzzel kommer ju inte ställas förräns om säkert två år.
Hon är ju nu Internationell Champion och i och med att Åsa inte ställer sina foderkatter längre än dit, så lär det ju dröja ett par år till innan hon ska ut.
Men jag ser fram mot att få ställa henne sedan när hon fått sina kullar och är min.
Hoppas hon tycker att det är roligare då med.
Hon kommer ju vara uppåt 4år eller mer så förhoppningsvis har hon mognat så pass att utställningar kommer att vara roligt.
Kanske ska ta och anmäla Bandit till SK ?
Funderar.........

Här är några bilder från hotellrummet i Mölndal.
Både Oliver och Prinsen är ju vana hotellkatter nu förtiden.   *ler*
Oliver utsträckt på sängen i hela sin längd.


Prinsen kurade ihop sig på sängbordet istället.
Knaskatt

Kommentarer
Postat av: Tre katter

Tack för trevligt sällskap på Ädelkatten och grattis till fina resultat!!!



Tasskram

//Tre katter med mams

2009-12-19 @ 18:27:42
URL: http://3katter.blogspot.com
Postat av: Mimmi & Co

hahahaha...Tack för underhållande läsning och Grattis till Prinsens rosetter <3.

Vill önska dej och dina pälsklingar en riktigt God Jul och ett fantastiskt Gött Nytt 2010.

Förhoppningsvis ses vi på någon utställning framöver.

Kram & Tass ifrån bästkusten =))

2009-12-19 @ 18:32:53
URL: http://hampan.se
Postat av: Ninnie

Nästa gång får du ta in på ett hotell som har större sängbord så att Prinsen får plats.

2009-12-19 @ 20:10:26
Postat av: Åsa

Du får gärna ställa ut Puzzel hur mycket du vill redan nu, på egen bekostnad. ler

2009-12-19 @ 20:29:34
URL: http://www.hallonglantans.se
Postat av: Ligans Talesman

Vet Ninnie

Snål Matte :-(

Räckte inte med en 1.40 säng med överslaf alltså.

skäms

2009-12-19 @ 20:41:49
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

Jo jag vet så jag väntar så jag får ståta med mitt namn. ler

Det är ingen panik.

Har ju Bandit. ler

2009-12-19 @ 20:42:29
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Susanne

Klart du ska ställa Prinsen på SK, vill ju se honom live :D. Så anmäl till söndagen ;). Du vet det händer MKT på tre månader på en coonis i utveckling!!

2009-12-21 @ 13:09:48
URL: http://www.dunderklumpens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0