Ammes kissar, bilder från Kunninge :-)

Här kommer bilder på Ammes kissar som numer är lyckliga ute-lagårds-får-trädklättrare-hundfösare_katter.
Alla 6kissarna bor i Kunninge som ligger ute i djupa skogarna i Tingsryds kommun.
Dom 2benta består av Marianne, Carsten, Helena och Mia.
Förutom Ligan på 6katter finns även två vovvar på gården som heter Rocky och Douglas och är av rasen border terrierr.
På gården finns också ett gäng får så jag känner mig alltid hemma när jag åker ner.  :-)

En förklaring är dock på plats.
För er som inte vet vem Amme är/var så är det en tjej som satt djupa spår och outplånliga minnen i mig och många många andra människor.
En stor liten människa som jag fick förmånen att under en alldeles för kort tid lära känna.
Amme hade en fantastiskt stark personlighet.
Och ingen blir väl förvånad om jag säger att det var Bandit som förde oss samman.  *ler tacksamt mot min vilda Bandit*
Amme blev bara 25år.  Hon var 4år äldre än min son och känslorna är starka.
Vill man läsa mer går det utmärkt i hennes dagbok som finns kvar på nätet.
http://www.theta.nu/ammrsr/sesam/

Jag fick dock ha Ammes 4killar hos mig under nästan ett halvår.
Det blev en oförglömlig tid och jag saknar dom massor.
Till slut fick dom dock återbördas till Kunninge och tjejerna Siri och Zelda och Ammes föräldrar och systrar där dom hör hemma.
Jag är så glad att jag får åka och hälsa på dom med jämna mellanrum.
Att jag fått lära känna Familjen Theise.
Jag känner mig som hemma när jag kommer och att jag alltid är välkommen.
Som en i familjen.

Trots sorgen, dom blandade känslorna att se MINA katter i Ammes hus, alla frågor det framkallar om "varför" så känner jag också en stillhet och en frid i Kunninge och i Ammes hus.

Tack ! 

NU kommer bilderna.  *ler*
Här är mina kusiner Fåren
Dom är sååå söta






Siri och Simsa - På väg ute i snön i kylan.
Men inne ville dom inte vara fast det var svinkallt.


Siri på väg ut från loftet


Zelda - Hon är inte helt bekväm med nya människor och var lite misstänksam mot mig.
Nu ser hon räddare ut på den är bilden än hon i verkligheten är.


Shere Khan - av mig kallada kakan och min absoluta favvo och Simsa är däremot inte ett dugg blyga.
Och det är rejält svårt att ta kort på katter som sitter som klisterlappar runt benen på en.  *ler*




RZA - Först uppe på loftet


Och sen som gosboll också


Till sist Khakan igen


Till slut lite bilder från gården
Det här är boningshuset där Familjen bor och hundgården i förgrunden.


Det här kortet är taget från Ammes hus och man ser ladugårdsbyggnaden.
Den stora enen till vänster försökte Oliver och Tengel fånga fåglar i.


19grader kallt och min stackars bil frös.  :-(


Dock var det underbart fint.
Strålande sol, hög luft och vindstilla.


Mia, jag har inte glömt.  *ler brett*

Kommentarer
Postat av: hanna

Underbara bilder :) fåren är ju så söta...

De kissarna minns jag...fick man en i knät så satt

man kvar en bra stund :)

2009-01-09 @ 06:42:13
Postat av: Henrietta

Ja Amme satte verkligen sina spår! Trots att jag knappt pratat med henne. Underbara bilder!

Kram

2009-01-09 @ 09:49:28
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Månkan

Ser helt underbart ut, kissarna ser ut att ha det kanonbra.

Fåren är av samma sort som pappa hade när jag var barn, myspysmonster.

2009-01-11 @ 14:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0