Andra grammatikpasset avklarat ikväll

Interrogativa pronomen, korrelat
Ja många fina ord som är sedan länge gömda och begravna.
Adjektivets böjningsformer kallas positiv - komperativ - superlativ
Hade jag totalt glömt bort.
Lite imperativ, Konjuktiv och transitiva och intransitiva verb hann vi dra igenom också.

Nu sitter jag på det sköna varma golvet i badrummet och skriver.
Skulle vilja ha en CD-spelare här inne.   Men radion får duga än sålänge.
Katterna är matade och mätta. En maskin tvätt är påsatt och en flaska julmust urdrucken.
Tengel sitter bredvid mig och stirrar misstänksamt på tvättmaskinen. Man kan tro att vi aldrig tvättar här hemma.
Tumlaren är han rädd för.  Knäppskalle
Bandit ligger på andra sidan och kikar på mig.  Puzzel var just in en sväng och vände och Oliver ligger i buren bredvid mig.  Tengel la sig till sist på mina grammatikpapper.
- Nu ska du ägna dig åt mig Matte.
- Du har faktiskt varit borta heeela långa dagen från oss.
Ändå tog jag sovmorgon imorse. Och imorrn ska jag jobba hemifrån. Fast det vet ju inte Tengel förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0