Puzzel ute på nya äventyr

Idag var jag och Puzzel och hälsade på Zingo, Leffe och Cimba.
Jag berättade för Puzzel att Zingo var nästan jämngammal med henne, så dom skulle kunna få kul ihop och leka.
Oliver som bott där i 7veckor, berättade dock att rödingarna var två fegisar.
Zingo visste han inget om.  Tur inte Trixi var här och kunde berätta sin version.
Nå, hur gick det nu då ?
Puzzel gjorde som hon brukade.
Intog hemmet med hull och  hår.
Och det syns på uttrycket i Zingos ansikte.


Han satt längst upp i klätterträdet och tittade på när Puzzel gick husesyn.
MYCKET misstänksam.


Det var dock lugnt sålänge hon höll sig på golvet.
Men sen skulle hon upp i klätterträdet.
- MITT klätterträd !
- Gå din väg !


Som om Puzzel brrydde sig.
- Ser mysigt ut i den där.
- Jag klättrar dit och provligger lite.


- Hon är inte klok.
- Det är ju MIN grotta !


- Du får säkert plats här du med Zingo om du vill.
- Även om du är en stor maine coon.
- Men jag bor med flera stora katter hemma, så jag är van att trängas.


- Aldrig i livet.


- Slipp då.
- Då lägger jag mig och sover här ensam, om inte du vill varken leka eller gosa med mig.


- Jaha, nu leker inkräktaren med mina sugrör också ?!


- Säkert att du inte vill vara med och leka Zingo ?
- Det är jättekul.
- *mutter*
- Vet jag väl.
- Det är ju MINA sugrör.


- Nu är jag SUR.
- Jag tänker inte ens vara, där den där ulltussen är.
- Tjejbaciller va ?!
- *Fnys*


- Du Zingo, har hon gått ännu eller ?


Nu är vi hemma igen och Princessan har ett nytt äventyr att berätta för sina kompisar.
Men även om man är en tuff brud i lyxförpackning, så tar det på krafterna att vara ute på äventyr.
Att sova i soffan bredvid Matte på täcket är ändå det bästa.




Puzz och ha en fortsatt skön lördag önskar Puzzel, Matte och Ligan

Kommentarer
Postat av: Carol

Hahaha..Klockrena kort...Zingo tyckte verkligen att lilltjejen Puzzel var bra fräck och väääldigt läskig.. Det tog nästan 1 ½ timme efter att sötnosen och Inkan hade gått tills Zingo vågade ge sig på att äta sin kvällsmat.. Då var Leffe och Cimba coolare grabbar..De stack till maten så fort de hörde ytterdörren stängas.."skrattar gott"..Tack för titten Inkan och du ljuvliga lilla varelse Puzzel..Kram

2009-01-17 @ 22:41:14
Postat av: Månkan

Tänk att söta Puzzel kan vara så läskig?

Fina bilder på alla kissarna.

2009-01-18 @ 12:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0