Tengel har blivit lantkisse och västkustbo

Den 20:e februari blev Tengel västkustkatt igen.
Under en rätt lång period har jag letat rätt hem till Tengel.
Nån familj som vill ha just TENGEL
Nån som ser honom för den han är.
Tengel ÄR en mycket speciell katt.
, dök det upp ett mail. Och något klack till redan från början.
Dessa meningar är tagna från ett antal, av många, mail som gått fram och tillbaka mellan Kalvhed och Costa Del Tensta.  Och mitt i alla tårar över att han inte finns här, så känner jag en sån enorm glädje !!
För jag har verkligen hittat rätt familj.  Som ser just Tengel.

"Fick syn på ditt foto av Mr T för några dagar sedan och har inte kunnat få honom ur tankarna.Otroligt vacker"

" Kan egentligen inte förklara vad som gjorde att Tengel talade till mig på det viset när jag såg honom på bilden. Jag hade ju suttit och tittat på massor av olika bilder av en massa olika katter, både vuxna och ungar, utan att ha reagerat på det viset."

" Vårt svarta spöke verkar må riktigt bra"

" Han tar sig fram i huset, visserligen två meter lång och smygande, men ändå."

" Imorse när jag skulle gå till jobbet hade jag en svart följeslagare ända fram till ytterdörren. Det känns jättebra. Är enormt förtjust i denna egensinniga svarta varelse."

Tengels nya familj består idag av följande:
Kalvhed huset med omnejd




Matte Marie


Katten Buster 15år


Hunden Harry


Harry och morfar


Husse Peter, som tyvärr inte finns med på bild nu, men vi efterlyser en bild på honom.
Och hönsen   *ler*

Här är första mötet mellan Nya Matte Marie och Husse Peter och Tengel.
Okej, det där är Bandit och Trixi.
Men Tengel hälsade faktiskt efter en stund när jag burit ner honom från övervåningen.
Vi är i köket i Skövde och möjligen försöker Bandit att få följa med.   *ler*


Tengel i nya hemmet med Matte Marie i arbetsrummet.
Tengel ligger i nya röda puffen i fönstret.


Tengel älskade Tengel


En liten incident hände mellan hunden Harry och Tengel.
Tengel är ju van vid snälla Trixi och Harry hälsade lite våldsamt på Tengel.
Jaktinstinkten satte in i vovve och han jagade Tengel.
Detta var en av dom första dagarna och sedan så blev Tengel lite rädd för vovve Harry.
Inte så konstigt.
SÅ, Matte Marie försökte ordna lite "safe" platser åt Tengel att ligga på.
Mattes Val till Tengel


Och Tengels val    *ler*


Tengel tittar på "monstret"   Läs Vovve Harry


Men incidenten satte dock inte djupare spår i Tengel än att man kan gosa och prata med sin nya Husse och Matte.
Gos med nya Husse Peter.


En djup allvarlig pratstund med Matte Marie.


Som sagt. Tengel känns inte speciellt stressad eller orolig utan har funnit sig väl tillrätta.
Han har fått med sig sitt illgröna klös och liggträd och sover lika djupt och avslappnat som han tidigare gjorde härhemma.


Att Tengel skulle få gå ut så småningom har vi varit överens om.
Tengel fullständigt älskar utelivet och detta är en liten gård med stor trädgård, höns och gott om utrymme att sträcka ut alla tassarna på. 
Men Tengel är ju som sagt en MYCKET speciell kisse.
SÅ, han bestämde själv att nu är det dax.
Betydligt tidigare än det vi 2benta tänkt oss.
Men men................. vem kan stå emot när Tengel sagt sitt.   *ler*
Här kommer dom första bilderna på hans utevistelsen och sista bilderna för den här gången.
Ljuvligare och underbarare bilder än detta finns inte.

På språng


Ute




- GammelMatte, jag mår jättebra !
- Var inte ledsen.
- Du får komma och hälsa på mig.
- Nya Matte och Nya Husse, som inte är nya längre, *ler Tengel-änglalikt* tar hand om  mig på bästa sätt.
- Hälsa Ligan från mig.
- Puss och Kram Tengel


- Tusen tack Marie och Peter med vovve, kisse och övriga 2-bentingar, för att inte förglömma hönsen.
- Ni är allt jag drömt om för "mitt svarta älskade troll"
- Tusen tack fd uppfödare Marie till Tengel.  (Lustigt nog så bor Tengels nya familj och hans uppfödare cirka 10minuter ifrån varandra. Ett lustigt sammanträffande.  Men jag är så glad för det, för då vet jag att Marie och Peter får kvalificerad hjälp om dom skulle behöva iom att vi bor så långt ifrån varandra.)
- Ligan och jag kommer och hälsar på framåt vår-sommaren.
- Tengel, du kommer för alltid att ha ett mycket speciellt rum i mitt hjärta.
- Det vet du.
- *Big Hug*


Kommentarer
Postat av: hanna

Hade ingen aning om att du sökte nytt hem för honom...han verkar trivas jätte bra :)

2009-03-22 @ 09:04:02
Postat av: brollekatt

Jag gråter då jag skriver detta...INTE för att jag är ledsen UTAN rörd till tårar av texten,bilderna och underbara svarta Tengel.

Bilden när han springer är såååå fantastisk.

Kram till matte, och lycka till Tengel med din nya familj. Hoppas på mera rapporter o foto längre fram.

Kram från brollekattfamiljen

2009-03-22 @ 09:39:30
URL: http://brollekatts.blogspot.com
Postat av: Ing-Marie

Jag blev alldeles varm i hjärtat när jag läste om Tengil och hans nya hem.

Och även lite tårögd.

Det verkar absolut som du prickat in alldeles rätt hem åt honom Ingrid.

Kram från oss.

2009-03-22 @ 09:43:23
URL: http://wermdos.com
Postat av: Lilla Skutts Matte

Vad underbart härligt att det går så bra, fast jag tvekade inte, jag såg ju vilken fantastisk familj du valt åt honom. Men jag glömmer aldrg din totala sorg när han åkte....

2009-03-22 @ 12:03:55
Postat av: Karin

Sitter här med tårar i ögonen när jag läser om Tengel! Så rörande att läsa. Härligt att han fått det fina hem som han förtjänar!



Kram Karin & ragdollfamiljen

2009-03-22 @ 14:29:38
URL: http://www.mollyochgrabbarna.se/
Postat av: Henrietta

Jag förstår dig så väl! Min rödafara dvs Piri-Piri ska flytta så fort hennes nya mamma kommit i ordning. Jag VET att det är rätt men jag kommer att sörja ändå! Så att se hur lycklig han är gör gott i hjärtat!

Ha det så gott!!

kram

Henrietta

2009-03-22 @ 19:19:49
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Ligans Talesman

Tack för ert stöd !

Jag kan varken prata eller läsa om honom utan att gråta ännu. Men han har det bra det vet jag. Men det kommer ta lång tid innan smärtan går över och såret har läkt.

2009-03-22 @ 23:04:53
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Vad helt underbar bilden på Tengel i full fart över gräsmattan är. Han utstrålar verklig LYCKA!! Så där borde alla katter ha möjlighet att ha det.

2009-03-23 @ 17:33:57
Postat av: Erica

Ja älskade vän... Du vet vad jag tycker, hoppas du kan finna frid så småningom och sluta sörja. Jag önskar Tengel allt lycka till hos sin nya familj! Kramar till er båda!

2009-03-24 @ 00:13:42
URL: http://www.cheeserica.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0