Vi putsar och fejar och borstar och trimmar oss

Igår så gjordes hela Ligans öron rena.
Bomull, peang och öronrengöringsmedel plockades fram och öronen putsades utifrån och in.
Sen klipptes det klor, reddes ut eventuella tovor och till sist fick sig Bandit en rejäl duvning med Furminatorn.
Kändes som det inte blev nån päls kvar och ändå syns det inte på honom.   :-(

Idag stoppades Trixi ner i badkaret.
Det var läääääääääääängesen hon badades.   *skäms*
Fast hon hade kunnat vänta ett tag till.
Det syntes på hennes min.

Blöt glad golden med mycket kort päls i badkaret


Hund skakar ur vatten ur pälsen.
Tur man har helkaklat badrum och inga kläder på sig.


- NU får det vara klart Matte.
- Jag är huuungrig.


Efteråt på mjuka goa fällen.
Ren och mätt.


- pst................. Säg inte till Lill-Matte att jag lånar hennes säng när honi inte är hemma.
- snaaaaaaaaaaark


- Nej nej, det är inte jag Bandit som ligger i Lill-Mattes fåtölj.
- Lovar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0