En underbart ledig helg full med fika

Sitter nu i soffan med Prinsen precis bredvid mig och Puzzel i sin kära hörna bredvid.
Båda djupt sovandes.
Oliver ligger i bolådan och Vitöra i minsta elementsängen.
Han ser inte ut att få plats, men den katten ligger alltid i dom trängsta utrymmena.
Bandit vet jag faktiskt inte var han är just nu.
Kanske i Marias säng där han har camperat merparten av helgen.
Min mage är full med onyttig kladdkaka, glass och grädde efter allt fikande.
För första gången sedan nån gång i våras så är jag hemma och ledig.
Inget landet
Inga kattutställningar
Ingenting
Väldigt väldigt skönt faktiskt.
Började fredageftermiddag med att först åka och förse den sjuka sonen med lite mat.
Krya på dig älskling !
Sen till Bromma Zoo och inhandla JB kattfoder till Marianne.
Fick en jättesnygg fodertunna på köpet som jag ska ge till Nikes familj.
Sen hem och dumpade mig själv i soffan.
Framåt kvällskvisten så gick jag dock in i köket och vispade ihop kladdkakan till lördagens fika.
Lördag så hade jag först vattengympa och sen kom Marianne och Lillemor och över och fikade och gosade med kissarna.
Vi hade kanontrevligt.
Senare på kvällen kom Åsa över och vi klippte till Puzzlan.
Fast vi började självklart med att fika.   *ler*
Söndag hade jag tänkt simma en timme men simhallen var avstängd för annan aktivitet.  *lite sur*
Åkte istället iväg till Bromma Zoo och inhandlade en stor 15kg säck med Iams Multicat.
Ni kan läsa om det här.
http://www.foderbilen.se/iams-multi-cat-1-15kg.html


Det är högre rabatt än RC och ska vara bättre, så nu ska jag prva en säck.
Sedan styrdes bilen hem igen.
Lite diskplockning efter gårdagen och inväntade Erica.
Tja, sen fikade vi självklart och snackade massor.
Tänk att det finns faktiskt en bit kaka kvar ?!
SÅ, nu har jag landat i soffan igen och gör ingenting en stund innan Maria kommer hem igen.
Har satt på Mamma Mia på DVD och slötittar på.
Hade ju lovat att inte sätta in nån bild på Puzzels rakade mage men hon la ju upp den så fint så jag kunde inte låta bli.   Sorry Puzzel  :-(


Här är Oliver i Puzzels bolåda.
HAN trivs iallafall där.  *ler*


Vitöra studerar golvbrunnen efter jag badat.
Måste vara jättespännande.


Till slut Trattkantarellen.


Tack alla för en trevlig fikahelg !
Kram önskar Inkan och Ligan


Kommentarer
Postat av: Therese Bergsmo

Trattkantarellen, det tog lite tid för min slöa hjärna att förstå vad du menade... :-)



Så klart du ska kolla vår snygg rottis när du har hund-abstinens. Vill du träffa henne live så är du välkommen!



Må gott och lycka till med katt-födseln!



Kram, Therese

2009-11-23 @ 07:00:28
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Mamma Mia

Å nu väntar jag bara på att här läggs upp små bebisar!!! Å att trattkantarellen blir en vanligt kantarell igen, sötnosen! Förstår att du saknar Tengel men som sagt, han verkar ha det toppen.

Gänget där hemma har full rulle, säkert massor att stå i när matte o husse inte är hemma.

Lilla Tösen har nu funnit sin plats i livet; matte! Lägger sig tätt intill när jag sitter i soffan och ligger alltid brevid mig i sängen oavsett vad klockan är. Bara jag inte klappar för mycket för då sticker hon en vända och kommer tillbaka lite senare.

Nosbuffar från Växjö

2009-11-23 @ 08:45:58
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0