Jaha................. Är ordet för dagen

Sitter just nu med Prinsen i soffan och skriver med enbart vänster hand.
Tamlin har en tass på  min arm och vi myser.
Puzzel ligger bredvid och jäser.   *ler*
Hon har slutat att för ögonblicket kasta onda ögat på honom.

I övrigt vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva.
Kanske ska jag pensionera Prinsen och återta utställandet om 7år eller så.
Är ruggigt trött på taskiga domare.
Han blev EX1. Tja, han var ensam.
Domaren älskade honom.
I och för sig.................. 
MEN han har för liten och smal box ?!?!?!
I min värld så har Prinsen ett grymt snyggt uttryck och ruggigt bra box för sin ålder.
Men .............. vad vet jag ??
I BIVEn så stod det mellan Tamlin med benstommen och den andra katten som hade huvudet enligt domaren.
Huvudet tog BIVen.
Tja...............
Nå, i NOMen var vi 6katter sammanlagt.
En maine coon ( jag jag alltså),en skogis, en birma och två raggisar.
Dom åkte en efter en till slut stod en raggis och jag kvar.
Ja, jag vet att jag inte är speciellt duktig på det här med att se utseende men en DEL har jag dock lärt mig av raggisarna och tja......
Iallafall så stod det till slut mellan oss.
Då säger domaren såhär:
Jag har haft för lite maine cooner idag för att kunna se standarden ?!?!?!
Jag trodde i min enfald att standarden var skriven en gång för alla och inte vad det är för katter för dagen.
MEN...... jag har säkert fått allt om baktassen som vanligt.   *suck*
Nå, raggisen tog det och var ungefär lika frågande som jag och alla andra.
Vi satt utanför toaletten en stund senare och diskuterade vad 17som hände.
Troligen hade han vunnit om hon haft en 34maine cooner till att jämföra med.
Fast, förutsättningen var väl då att alla såg likadan ut ungefär.
*skrattar*
FAST, det är dock bara MIN tolkning av standarden för dagen.
Nå, när hon skulle ta ut BIVen på en grupp raggisar så tog hon fram rasstandarden.
Och många konstiga kommentarer har jag hört idag om henne.
En sa bland annat att det stod precis tvärtom på hennes bedömning mot vad hon sa.
En annan sa att hon sa exakt emot hur katten såg ut och skrev även detta.
Till exempel. katten har stora öron fast katten har små öron mm mm.
Låter jag som en dålig förlorare?
Ja, ni får tycka det om ni vill.
Jag HAR tyckt att det här har varit roligt men det är inte roligt längre.
Inte när det finns på sin höjd en handfull domare som är bra.
Jag är sjukt less på att betala en massa pengar till leksaksdomare som inte har en aning om vad dom håller på med.
FAKTISKT.......
Jag borde kanske ta tillbaka mitt akvarium och återta mitt uppfödande av fiskarna som iof dog hela tiden.
MEn det är faktiskt billigare än det här......    *suck*

Millan sa att man kunde ha ett liv utan att vara på utställning varje helg.
Kanske ska jag göra nåt åt saken.   hehe
Väntar på att Puzzel ska få sina kattungar, pensionerar Prinsen och låter Oliver bo på landet.
Vitöra har gjort sitt.

Nå...........
Vem vill ha mig fikandes hos sig varenda helg framöver ?
Ni får dela på helgerna om ni vill.
Helt ok för mig.
*ler glatt*

Kom på att det RIKTIGT sura med dagen var att Vitöra fick Maud O Johansson.
Fast han var ju inte där.    *muttrar*


Kommentarer
Postat av: Camilla

Fikahelger hos mig varannan udda vecka. Så där, nu ser du vad lätt det blir. Lite kurser och fikahelger och tiden bara flyger fram ändå:)

Kram

Milla

2009-11-07 @ 21:51:59
URL: http://www.arkestal.com
Postat av: ¤pia¤

du kanske ska utbilda dig till domare?!

2009-11-07 @ 21:52:44
Postat av: Ligans Talesman

Jupps Millan, det bestämmer vi.

Får bli socker och fett och allt annat-fria kakor då så jag inte blir större än jag redan är.

ler

2009-11-07 @ 21:57:38
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

ler Pia

Nej... alla som vet hur urusel jag dock är på att ser skillnaden på katter vet att jag inte skulle platsa som det.

Det finns tillräckligt med dåliga domare ändå. skratt

2009-11-07 @ 21:58:48
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Anna.S

Vi tar igen det i gbg i december ;-)

2009-11-07 @ 22:22:31
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Ligans Talesman

Jepp Anna.

Det gör vi.

Ska trots allt bli kul att komma till Göteborg.

2009-11-07 @ 22:28:02
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Hanna

Han var ju ändå snyggast oavsett vad dumma domare säger :)

2009-11-07 @ 22:35:49
Postat av: Lillemor

Du kan gärna få komma på fika hos mig de helger jag inte är på utställning ;-)

2009-11-08 @ 23:25:23
Postat av: Ligans talesman

Tack Lillemor.

Kanske tar dig på orden när jag har tråkigt nån helg. Vet ju var du bor nu. hehe

2009-11-09 @ 07:21:54
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0