Så sitter jag här på badrumsgolvet igen då......

Har höjt värmen till 32grader och funderar på om man kan sova i badkaret.   *ler*
Nå...... ska jag nog inte.
Idag har jag haft sightseeing i stan.
Tamlin och jag skulle nämligen till Therese Höijer idag.
Min HemVeterinär     http://www.vikdalenshemveterinar.se/
Pratade med henne igår på utställningen och vi bestämde att han skulle kastreras idag.
I och med att det är karenstid på ingrepp, så var jag tvungen att göra det innan torsdag den här veckan.
Therese gör ju hembesök vilket jag anlitar rätt friskt, men den här veckan kunde hon inte trycka in ett hembesök.
SÅ, jag skulle komma till kliniken.
En väldigt liten liten detalj där bara......!?
Jag vet sedan tidigare att hon brukar vara i en djuraffär på Söder.
Visserligen tisdagar och idag är det måndag, men det tänkte jag inte mer än som hastigast på.
Åker raskt ifrån jobbet vid tretiden idag.
Hade tänkt mig att vara hos Therese runt fyratiden.
Det är visserligen mitt i rusningstrafiken, men det gick bra att ta sig dit.
Hann till och med tanka.
Landar på Södermalm utanför djuraffären fyra minuter över fyra.
Kanon !
MEN, personalen ställer sig mycket frågande.
- Nej, hon ska inte vara där idag ??
- Öööh.
Inkan ser ut som Vitörat.
Ringer till Therese och förstår att nåt är väldigt fel.
- Fel dag ?
- Men, jag HAR ju pratat med henne för bara 3 timmar sedan.
Väntar otåligt utanför affären tills Therese ringer mig.
Det visar sig att hon haft en klinik på Kungsholmen sedan mars i år.
HÄR hittar ni den.
OCH, jag åkte förbi den tvärgatan hon har sin klinik på för 45minuter sedan.
Ja jösses.........
Vi skrattade gott åt det där.
Jag hade ingen aning om att hon hade en egen klinik.
Så nära dessutom.

Nå, vi kom fram till Therese jag och Prinsen iallafall.
Här är Prinsen i buren i bilen på väg.


Här är vi nyss hemkomna och är i badrummet.
Lätt drogad och ser aningens bakfull ut.


Till slut blir ögonlocken tyngre och tyngre av värmen och gos.


Och Farbror John Blund kommer.


Gos och sömn i Mattes knä i badrummet.


Nu har jag precis släppt ut Prinsen, och mig själv, ur badrummet.
Han har ätit lite.
Är inte så vinglig längre och försökte till och med busa med Puzzel.
Fel katt att busa med dock.   *skratt*
Iallafall är Prinsen nu kullös och dessutom rabiesvaccinerad en andra gång för säkerhetsskull.
Puzz gubben
Ett eventuellt problem för kommande tider är nu enkelt och smidigt löst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0