5down 6to go

Idag har varit en intressant dag.
Kallt kallt i morse.
*burr*
Ont om parkeringsplatser, men jag hittade dock en hyfsat nära som det stod Inkan på.
Klockan 07 var det som vanligt kö in i lokalen.
Trångt trångt var det dock.
Både in till incheckningen och inne i lokalen.
Väl inne så var det fri burplacering oavsett kategori eller ras.
Gillar inte det riktigt men men.....
Är man där i tid så är det iof inga problem.
Efter mycket om och men så drar iallafall bedömningarna igång.
Hos alla utom den jag ska ha.
Det visar sig att domaren är spansk men talar ingen som helst engelska utom möjligen excellent.
Hon kommer dock att skriva på franska.
Franska är inte direkt mitt språk och inte nån annans heller.
Men dom officiella FIFEspråken är engelska, franska och tyska.
Det raggades iallafall upp en översättare som gjorde sitt bästa att sitta bredvid domaren och översätta.
Inte nog med detta utan hon var visserligen klar domare, men alldeles nybakad, men rösterna i panelen räknades inte.
Skumt det där.

NÅ, Vitörat fick sitt cert iallafall.
DOCK så fick han först ett nyinstiftat cert som heter CASP.
Domaren skrev nämligen först CASPIG.
Inte rätt det heller iof.
Stryker IG och kvar blir det nya certet CASP.   *ler*
DESSUTOM så läste dom i domarrummet att det stod CAP så jag fick en sån rosett.
Mja..... liiiite längre har Vitörat kommit va ?   *ler stort igen*
Nå, jag är iallafall en Glad Inka


Och gosig katt.


HAN hade inga bekymmer om vare sig cert eller indragna NOM inte.   *ler*
Jo, Fru Domare kikar igenom sina pappper och konstaterar att
- Jo, du är ensam så du får NOMet.
Fast först hade hon missat att vända på bladet för att hitta raggisarna som hon också skulle döma.
- Ja jösses.
Kan faktiskt inte annat än skratta.
Iallafall så fick jag NOMrosetten.
Jättestor och fin.   *ler*
För att sedan få den indragen igen lika snabbt.
Draget cert har jag hört talas om men inte draget NOM.   *garv*
Tolken bad ungefär tusen gånger om ursäkt men inte Fru Domare.
Jag tror ärligt talat inte ens hon fattade vad hon hade gjort.
Kan inte annat än le iallafall.
Han "förlorade" iallafall sen NOMet, det indragna, Ler mot klass10 kissen.
Oklart dock VARFÖR.
Men vid det laget så orkade jag inte ens bry mig faktiskt.
Vi fick vårt cert och allt är frid och fröjd men ack så rörigt.   *ler*

Angus däremot fick både BIV NOM och cert.
GRattis ANgus med Matte !!
Kram och tack för kaffet och en trots allt roligt dag.

På kattforumet http://www.kattforum.se/ så fanns det en tråd med frågan
- Vad göra på en kattutställning en hel lång dag ???
Tja, JAG har då aldrig vare sig långtråkigt eller långsamt.
Även om jag inte är glad över allt som händer ibland så är det iallafall händelserikt och LÅNGTIFRÅN långtråkigt.  *ler*

Så har jag ju sett ut ett skitsnyggt burskynke åt Prinsen. 
Snälla, kan NÅN tala om att jag inte ska ha nåt mer burskynke nu !!

Kommentarer
Postat av: ¤pia¤

haha du är för go!!



men hur många skynken har du nu??

2009-10-03 @ 20:37:27
Postat av: Ligans Talesman

Eh, typ 4. ler

Två enkelskynken som är blå.

Ett dubbelskynke som är grönt.

Ett guld och svart skynke som är till för Vitöras Supreme Premier titel men som han tjuvanvände lite på SW.

Och så är det tom sen ja..... :-)

2009-10-03 @ 21:21:22
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Då förstår jag, eller kanske inte, varför jag inte fick se vackraste Vitöra i panelen.

Rörigt var ordet för dagen.

Ja ja vad är väl en bal på slottet, det blev ju i alla fall ett cert närmare målet ;-)



Och du, man kan aaaldrig ha för många burskynken!

2009-10-03 @ 21:26:37
Postat av: Kathleen

Hmmm - tror jag stannar hemma imorgon. Har fortfarande 3 ton makadam att skotta ut och "flickan som lekte med elden" som väntar. Röriga domare är nog inte vad jag klarar av - försöker fortfarande att förstå hela processen utan att domare snurrar till det ännu mer.

2009-10-03 @ 22:00:16
Postat av: Ligans Talesman

Lillemor, tack !

Då kan jag köpa ett till med gott samvete. ler



Kathleen Ja rörigt var bara förnamnet menn som sagt..... man har inte långtråkigt iallafall och nära till LatteMacDonalds. skratt

2009-10-04 @ 07:14:34
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0