Bada är kul

Visserligen har vi inte badat helt och hållet ännu.
Men igårkväll när jag hade badat så satte jag faktiskt ner honom i vatten som täckte en bra bit av tassarna och det gick bra.
Nu har han börjat att sitta på stolen bredvid badkaret och kika.
Både när jag badar och nere i golvbrunnen självklart.
Att kliva på badkarskanten är alltid lika roligt och man väntar på hur lång tid det ska ta innan dom dunsar ner i vattnet.
I Tamlins fall tog det ungefär 3 minuter.
Han har hittills rekordet.
Man glider så sakta och fint ner och tar sig ett litet bad liksom.
Nå, nu räddade jag honom från att glida ner helt.
Vill ju att han ska få positiva badupplevelser och det brukar det inte bli när man dunsar ner i ett välfyllt badkar helt oavsiktligt.
Ber om ursäkt för kvaliten på bilderna men att ha min svindyra Canonkamera i badet är inte aktuellt.   *ler*

Prinsen på bastustolen bredvid badkaret.


Lite profilbild


Såhär blöt blev Prinsen efter Mattes lilla bad.
Då måste man ju självklart tvätta sig i massor.

MEN som ni ser så skrämde det inte Prinsen ett dugg.
I morse satt han i badkaret och kollade in vattnet och plaskade igen.


Tilläggas ska att det blev lite blött i sängen efter badningen igår.
*ler*
Fast jag får självklart skylla mig själv liksom.
Söt är han iallafall.

Vet att jag lagt in den här förut men jag älskar den.

Kommentarer
Postat av: mooch

Sista bilden är verkligen urgullig. Hur gosig som helst ser han ut att vara där (och det vet jag ju att han är smile).



Jasså, en riktig badarkisse. En Maine Coon menar du =)

2009-10-07 @ 10:17:55
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Ligans talesman

ja en TvättÄkta Maine Coon

2009-10-07 @ 10:20:59
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: pip och murre

hej!

så söt så söt,och snat lär han sig alla ligans upptåg,vänta du bara!

2009-10-07 @ 12:39:19
URL: http://www.myskatterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0