Har du något att förtulla ?

I måndagsmorse vid 07 cirka passerade jag över Öresundsbron med Vitöra.
Jag har ju en Atlas80 bur som missarna brukar åka i.
Den är realativt stor och jag har en stor mjuk tjock fleecefilt i den där han ligger utmärkt.
Under resan från Schweiz så låg han fint där och ibland satt han upp och pratade med mig.
MEN, när jag hade passerat första spärren för att betala biljetten så hände något.
En liten bit längre fram så står det fullt med poliser.
Jag stannar och vevar ner rutan.
Polisen frågar:
- Har du något att förtulla ?
Jag svarar:
- Nej, det har jag inte.
Nåt att förtulla för mig är sprit och liknande.
Vitöra förtullas ju liksom inte.
Han ser buren och frågar:
- Har du hund ?
- Nej, men katt svarar jag och vänder mig om och kikar mot buren.
MEN, där sitter ingen katt längre.
Han har dykt ner under filten.
*skrattar*
Han är ju fullständigt knäpp.
Visar iallafall upp hans pass och allt är grönt och vi fortsätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0