Showpreparering

Fick ju frågan av min uppfödare till Tamlin.
Mycket försynt.
- Eh, du badar inte Prinsen i samma shampoo som till Vitöra va ?
- Han ska väl ha nåt annat shampoo för sin päls.
Fru Uppfödare har träffat på en och annan som troligen sett ut som fetsvansar hela katten då.
Och det är jättebra att hon frågar så det inte blir en smärre chock sen någon gång.
Nu har jag väl gått igenom dom flesta shampoon som finns när det gäller mina katter.
Men som sagt, känner man inte varann så är det inte så lätt att veta.
Jag visade mina tvättanvisningar jag har på väggen i badrummet och det lilla batteriet av flaskor som stod kvar i badrummet efter Vitöras sista bad.
Men så pratade jag med Marianne idag och då var jag tvungen att räkna och såklart fota lite.  *skratt*
Det visade sig att jag har över 25flaskor och ungefär 6-7olika sorters olika shampoon.
I batteriet av flaskor så ingår blandflaskor också så jag har inte 25olika SORTER.
Men en ansenlig mängd har jag dock.   *ler*
Och då kom inte ens goopen med på bild faktiskt ser jag nu.
Såhär ser det ut i badrummet just nu efter delar av Vitöras och Puzzels bad.


Här är resten av batteriet av flaskor.
Noga märkta med innehåll och eventuellt även vilken katt som ska ha den.


Här är en instruktion från min knäppa men underbara uppfödare och vän av kära Vitöra.
Den är så rolig så jag var tvungen att sätta upp den i badrummet.



Den här har jag ärligt stulit från min kära namne Ingrid på Ruffles.
Den finns på Ingrids sida om ni vill ha den.
Jag har modifierat den efter eget tycke, bruk och preparat.
Jag sitter bland annat inte med i kisse knät med handdukar eftersom jag har en "orkanfön" istället.  *ler*
Tack Ingrid för ditt stöd och hjälp med badning av Puzzlan.

Kommentarer
Postat av: Erica

Men ja... Åh!! Vart får man tag på de där jättebraiga Espree-utspädningsflaskorna?? Såna vill jag också ha!

/Erica

PS: Det var samma badningsinstruktion två gånger. ;)

2009-10-01 @ 19:34:15
URL: http://www.cheeserica.com/blogg
Postat av: Ninnie

Nuuu vet jag varför jag alltid bara har

korthårskatter fast jag egentligen tycker långhåringarna är vackrare. De där badbeskrivningarna var helt klart avskräckande för en latmask som mig.

2009-10-01 @ 20:27:55
Postat av: Ligans Talesman

Det finns på Bromma Zoo bland annat och kostar bara ca 25kr. Dessutom finns det streck på flaskan för alla Esprees produkter så man måste inte tänka nånting själv alls. Super ler

2009-10-01 @ 22:11:00
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

hehe Ninnie, det är inte så krångligt och svårt när man väl läst några gånger och kommit på hur man ska göra. Men visst tar det mer tid att bada en raggis eller en coonis när man jämför med en korthårig.

Men ack så snygga dom är när man lyckats ordentligt.

2009-10-01 @ 22:12:11
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: ¤pia¤

haha måste visa instruktionen för maken och fråga om vi kan göra så nästa gång....

skulle tro att katterna packar väskan och sätter sig vid ytterdörren om vi skulle försöka

2009-10-03 @ 20:46:58
Postat av: Ligans Talesman

Skrattar. Risken är nog rätt stor va ? ler

2009-10-03 @ 21:22:04
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0