Till slut, några få bilder från panelen

Alla katterna visades upp på stora podiet.
Fyrkantiga höga "bord" ställdes dit.
Bakom scenen ställdes alla NOM-burarna iordning och där fick självklart bara dessa katter med ägare vistas.
Här ett par bilder på hur det såg ut.
Dom stora tavlorna i bakgrunden där sedan respektive domare med de katter dom nominerat dök upp.
Den modellen med stora skärmar och datorer hade dom nere på triangeln också och jag fattar inte varför vi inte har det i Sverige istället för att uråldrigt vråla i raspiga, skrikande högtalare som ingen hör ett jota från iallafall.


Här har det börjat komma upp lappar på burarna med kattens nummer på.


Vitöra i NOM-buren.
Fullständigt avslappnad trots det jobbiga han blivit utsatt för i maj att bli biten i en bur med endast en trävägg som skiljde honom från kissen bredvid.     :-(
Men envishet och mycket uppmärksamhet från min sida och snälla domare i början har fått honom att bli precis som vanligt igen.
Sååå skönt att se verkligen.
Jo, han ser ut som om han ska ut och flyga på dom här bilderna.   *skrattar*
Men jag var tvungen att försöka fluffa upp den krage han för tillfället inte har.
Sen var det inte så lätt att ta kort på honom med enbart kameramobilen i NOM-buren heller.
Men han såg inte ut sådär sedan på podiet.
Lovar


- Nu tar vi dom med storm Matte !


Några av domaren lyfter och vänder på honom medans assistenten håller koll.




Avslappnad Vitöra tillsammans med en mycket trevlig och mjuk assistent.


Det jag tyckte var lite trist var att när alla domarna var klara så visades inte katterna upp i utsträckt läge.
Eller ska väl säga utställningspose.
Däremot så gick utställningsgeneralen runt och berättade lite om varje katt under tiden som domarna röstade vilket var trevligt under väntan.
I hans klass så vet jag inte riktigt hur många dom var men säkert över 12 iallafall så det var några katter att gå igenom och rösta om.

Nu är jag klar med alla bilder och berättelser.
Jag kommer dock ge en sammanfattning imorrn om WW som helhet mot en vanlig utställning och SW.

Natt natt   
Vitöra min älskade Valentienkatt


Kommentarer
Postat av: Henrietta

Så roligt att få se alla bilder! Jag tycker det är så roligt och häftigt att du var på WW och att det gick så braa!!! Heja Inkan och Vitöra ♥♥♥

2009-11-01 @ 09:08:48
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Hanna

Grattis älskade Vitöra en gång till :)

2009-11-01 @ 22:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0