Veterinärbesiktning, katalog, hallen och försäljning

Här är stora Olmehallen som vi var i.
En jättehall verkligen.


Matförsäljningen utanför gick lysande.
Det var dessutom runt 13grader ute, strålande sol och två underbart fina höstdagar i St Gallen.


En bild från hallen ut över byn.


Arrangör


Den stora sponsorn här i Schweiz var Hills.
I ett obetydligt litet hörn så huserade Royal Canin vilket var lite roligt att se faktiskt.
Hills hade sin stora monter och utställningsplats rakt framför scenen.


Stora scenen där allt stort skedde såsom panelerna bland annat.


Så är det då veterinärbesiktning första dagen.
Det är ungefär lika rörigt som alltid även på ett WW.
Fast det var självklart många fler bord och när man fått sin katt besiktigad så ställde man sig i nästa obligatoriska kö för att få sin katalog och sitt nummer.
Vid incheckningen hade dom samlat ihop olika länder runt 4 olika bord.
Väldigt enkelt och smidigt men gräsligt trångt för dom borden var efter veterinärbesiktningen så kaoset var fullständigt.
Men men.... det gick självklart det med.
Man fick ha tålamod och jag är nu en sån sort som alltid är där när dom öppnar så det var ändå hyfsat.
Däremot så fick man inte den obligatoriska stämpeln för rävbandmask samtidigt med veterinärbesiktningen utan den togs i samlad tropp halv tio då en veterinär var speciellt avsatt för detta ändamål.
Det var vi svenskar och norrmän som pysslar med det här knasiga.



Rulltrappan ner till hallen.
Jo, det fanns hiss också för dom med massor av katter och packning.


Bilder över utställningshallen.
Enligt hemsidan skulle det finnas ca 1200 katter där och det var nog iallafall i närheten av det.
Man ABS:ar ju inte till WW om man inte måste.




Utställningsgeneralen


Alla domarna kommer och hälsar välkomna med pompa och ståt.
Här vår egen Anette Sjödin.






Ryggtavlan på min egen underbara domare Dorte Kaa.


Så lite olika stånd man kunde köpa massor av roliga och mysiga saker i.
Jag avstod dock från att handla.
Ett för att jag inte fått pengar ännu från personen som åkte med mig och två för att det blev rejält dyrt.
Köpte dock en liten pryl till Maria självklart.
Här fanns hur många mysiga och underbara saker som helst att köpa.
Ett riktigt braha-stånd.   *ler*




Tyskarna var självklart här.
Jag hade en hel franc kvar som jag självklart köpte en pytteliten boll till Tengel för.
Småmynt ska man absolut inte släpa med sig hem.


Ståndet bredvid hade massor med underbara bäddar som jag mer än gärna hade köpt ett par stycken av.


Skylt ovanför ståndet


Sen kunde man köpa både bäddar och små söta djur i ett ANNAT stånd.


Den här tröjan från WW kunde man köpa för ca 200kr men vi som ställde ut fick en sådan i vårt välkomstpaket tillsammans med ett gäng foderpåsar.
Självklart från Hill's.


Over and out again  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0