Första dygnet

Det går jättebra.
Just nu ligger han nedanför soffan på mattan och sover.
Plutten har en hög röst och talar om att det är synd om honom så fort jag är utom synhåll.
Snacka om att anpassa sig till ny människa fort.
Nåja, nu har vi ju inte badat än så han hinner iof ändra sig.
*skratt*
Han ska iallafall få vara med i badrummet när jag badar och fönar Vitöra på torsdag eller fredag.
Inatt sov han som klistrad bredvid mig i sängen hela natten.
Han är så otroligt liten och försvinner fullständigt i sängen.
Jag har ett rätt stort tjockt och fluffigt duntäcke dessutom.
Jag har fortfarande inte sett honom gå på lådan vilket är lite oroande.
Skulle vara bra att SE honom på lådan.
MEN, jag har ju inte hängt honom i hasorna hela dan så det är nog lugnt.
Dessutom har jag ju jobbat en del av dagen.
Han har fått en liten låda bredvid dom stora peeweelådorna så han har en i sin storlek att gå på också.
I och med att jag har träpellets är det alltid bra att se att dom är på lådan.
Jag har iof aldrig haft några problem att få mina katter att gå på pellets, men man vet ju aldrig.

Nå, han är fullständigt bedårande och när man ser honom på nära håll så tappar man fullständigt andan.
Man slits mellan att behålla honom som kattunge länge länge och att få se honom som en stor vuxen ståtlig maine coon.  Men just nu är han mest en plutt.    *ler*
Han har VÄLDIGT vassa klor.
MEN, dom får vara det ett tag till så jag ser att han klarar av klätterställningarna ordentligt.

Nu far han runt rätt livligt i hela lägenheten.
Vitöra och han leker tafatt så parketten kommer definitivt behöva en slipning.  
Dom har jätteroligt tillsammans.
Han har dessutom varit uppe i båda dom högsta klösträden.
SJÄLVKLART
Ingen rädder för vargen här inte.

Precis som övriga Ligan så älskar han att vara på balkongen.
Redan
Han är så söt när han far runt därute.
Sorry, cooool såklart    :-)
Nu får dörren vara öppen lite innan han lärt sig att gå ut och in i kattluckan iallafall.
Igår så fastnade nämligen gardinen i luckan och det är inte så bra.
Jag ska köpa nya så fort jag kommer till Ikea.
Jag har hittat några stycken som är jättesnygga som jag vill ha.

NU kommer ett gäng bilder på Prinsen
Igår kväll så provade jag lite knarkkorvar från chican på SKS.


Fåångaaa


BARF är smaskens
Duktig kisse som äter BARF redan första första dagen.
Bådar gott


Han har en fullständigt ljuuvlig färg


Stilstudie på Prinsen af Tensta






Nåja, alla bilderna kanske inte blev riktigt lika stilrena men........
Lite action måste man också ha..........




- När jag blir stor ska jag bli en snygg, cooool maine coon med ett riktigt grymt utseende.
- Farbror Sumo, du är min förebild.
- Självklart även Farbor Fargo
 


Kommentarer
Postat av: mooch

Jag ser MYCKET fram emot att träffa honom i helgen. Han ser ju helt underbar ut. Lovar att ta med kameran så han får mycket fotoövning =)

2009-09-30 @ 22:05:48
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Ligans Talesman

haha Han blinkar inte ens längre. skratt

2009-09-30 @ 22:13:03
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Å vilken liten buse :o))

Jag har lagt till dig i min länklista!

2009-09-30 @ 22:13:13
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Catarina

Härliga bilder :-) Men jag såg ju redan i går att det här kommer gå super bra. Du och Ligan är ju en härlig familj så bättre kan han inte få det Prins Tamlin !! Problemet blir väl att välja vilken av alla klösar han ska ha som favvo klös :-)

Kramar till er alla från oss i Partille .

ps Elsa tackar för presenterna ds

2009-09-30 @ 22:14:36
URL: http://www.coppermines.se
Postat av: Erica

Sööööööt söt söt söt sööööööööt!!!!

2009-09-30 @ 22:50:50
URL: http://www.cheeserica.com/blogg
Postat av: Sanna Nikes matte

Han är juh helt bedårande. Ser framemot och träffa honom på landet. Jag vill träffa resten av ligan och matte med.....skratt



Kramizarr

2009-10-01 @ 09:20:26
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh jag vill också komma o kika på sötnosen snart! ;)



Han är så fin, verkar som han redan hunnit bli en fullvärdig del av ligan.



kram från oss!

2009-10-01 @ 10:31:19
URL: http://nosbuffaren.blogspot.com
Postat av: Ligans talesman

Du kan komma hit och vara bebbevakt på lördag om du vill så slipper han vara ensam med dom stora farliga kissarna hela dagen när jag är på utställningen. Kram

Annars är du välkommen när som.

Bara att hojta vettu.

2009-10-01 @ 10:55:18
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Molly & Grabbarna

Vilken bedårande liten prins du har! :-)



2009-10-01 @ 19:28:44
URL: http://mollyochgrabbarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0