Moment 22 och WW

Jo, jag har på sätt och vis mig själv att skylla.
Fast inte bara, för hade det inte varit för en viss person så hade allt varit klappat och klart redan i mars.
Det var då jag beställde hotellrummet nämligen.
Jag är ALDRIG ute såhär sent.  
SÅ sur och arg och ledsen just nu.
Känns som om INGET går i lås liksom.  

Såhär är det:
Man kan inte ringa flygbolaget direkt för att få reda på om katten kommer med.
Om det finns plats alltså.
Utan man måste
1  Först boka biljetterna
2  Invänta att ens resebyrå skickar en förfrågan till flygbolaget
3  Det är inte säkert att man får pengarna tillbaka om man bokat och betalt men inte får djurplats
4  Då kan man alltså loosa 3000 spänn
5 Man kan inte skicka en förfrågan till fler flighter utan bara till en i taget vilket innebär att man måste boka fler bokningar.   Mååånga pengar blir det då att ligga ute med som man eventuellt inte ens får tillbaka.
6  Man kan heller inte fråga om BÅDE plats i cargo (lastutrymme) eller kabin samtidigt.
Nopp, en fråga i taget och ny bokning

Om det inte vore för att hotellrummet måste betalas vare sig jag åker eller inte hade jag vid det här laget lagt ner det här och satsat på ett annat år.
Det är inte riktigt roligt det här längre.  


Kommentarer
Postat av: Kathleen

Ursäkta, men vilken resebyrå använder du?

2009-09-22 @ 11:33:38
Postat av: Ligans talesman

Travelpartner

2009-09-22 @ 11:45:12
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: mooch

Det låter verkligen dötrist. Någon har verkligen inte tänkt när man skapat dessa regler. Suck! Hoppas att det går vägen för annars vore det himla trist! Massor med kramar till dig.

2009-09-22 @ 13:10:44
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Ligans talesman

Det känns mer och mer osannolikt för varje minut som går. Nu har jag hållt på med detta hela dagen.suck

2009-09-22 @ 14:30:10
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0