Prinsen är hemma

Hittills har jag faktiskt inte en enda bild med vanliga kameran.
Men några från badrummet igår med mobilen finns det.
Tur jag köpt ny mobil, IGEN, så jag fick en bättre kamera i.  *ler*
NÅ, hur gick det nu då ?
Resan hit.
Åka bil var inte nån jättehit.
Men han får dela bur med Vitöra till Norge så det ordnar sig.
Dessutom hände det en olycka i bilen så han fick bada plutten.
Men som ni ska se så verkar han inte ha tagit nån jätteskada av det.
Iallafall:    Först travade han ur buren utan några som helst problem.
Gick runt lite utan nån som helst rädsla.
Lekte en stund i stora kätterträdet.
Fräste mest och högst åt Ligan.
Har liksom inte fattat att han ska bli La Liga Medlem ännu.
Gamla Ligan uppförde sig ungefär som jag hade tänkt mig att dom skulle göra.
Vitöra
- Öööh, jag hör att det låter nåt nånstans.
- Ööööhhhh
Han SÅG inte ens Tamlin först.
- Öööh, hej.
- Vad du låter konstigt.
Gick och la sig.
Bandit:
Tittar med stora förundrade ögon på den lilla lilla plutten med den stora stora rösten och går sen och lägger sig.
Oliver:
Fräser och väser tillbaka.
- Här har du inget att hämta.
Men eftersom plutten inte brydde sig ett dugg så gick även han och la sig.

Sen har dom ägnat kvällen åt att kika till honom och Prinsen har låtit mest av alla.
Kvällen ägnade vi åt att sitta i badrummet.
Jag på en fårfäll på golvet med golvvärmen uppdragen och datorn i knät.
Tamlin ömsom vid min sida eller under badkaret eller utforskandes delar av lägenheten.
Senare bytte vi golvet i badrummet mot den något skönare sängen där han sedan har sovit hela natten med några avbrott ut i rummet och balkongen.

Här kommer några av bilderna.

Tamlin under badkaret

- Vad finns det här nere Matte ?


- Vaaaaaaaar är Tamlin ??



- Tittut Matte.


- Där finns det lite bodyscrub.
- Så bra.
- Och med chokladdoft som jag gillar.
- Kanonställe det här.


- Och här borta finns tvål och schampoo ser jag.


- Och här finns mer saker att utforska.




- Luktar gott.
- Det duger Matte.
- Du har bra badprodukter.
- Godkännt


- GammelMatte, det är helt okej här.
- Du behöver inte alls oroa dig för mina bad framöver.
- Här finns chokladschampoo, badkulor med olja (bra för pälsen) bubbelbad att plaska i och till slut massor med badbomber som spottar och fräser.

- Till slut så blev jag hungrig.
- Tant Millan var ju lite orolig att jag inte skulle äta men här äter jag.
- Det står ju Cat på skålen så jag inte ska ta fel.


- Men jag visar att det är MIN mat när dom andra kommer för nära.


Min fina Prins


Bredvid mig på fårskinnet i badrummet


Trött


Mys i sängen



Kommentarer
Postat av: mooch

Vilket sötnöt! Skönt att det gick så bra med Ligan ändå. Inte lätt att åka till jobbet idag förstår jag. Du får som sagt ta och VAK:a lite (Vård Av Katt)!! =)

2009-09-30 @ 09:52:17
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Marie

Wiiie underbara bilder på en underbar herre som snart fattar att vara en La Liga medlem är lika bra som han själv!

2009-09-30 @ 10:01:59
Postat av: Ing-Marie

Han är mycket stilig :-) Tänkte först skriva underbart söt, men tänkte att han är ju Main Coon och så är han ju dessutom prins, så stilig lät bättre.

Åååååååh fy inte roligt att gå och jobba? men dessto roligare och komma hem :-)

Hoppas ni får en lika mysig kväll ikväll, fast hoppas du slipper badrumsgolvet ;-)

Kram till er ALLA.

2009-09-30 @ 15:15:39
URL: http://wermdos.com
Postat av: Sandra

Han verkar ha övat ordenligt lillkillen inför Norge, både bad och lång resa. Lillskrot då! Han är verkligen ljuvlig!!!! Ska bli jättekul o se honom live. Skönt att det verkar gå bra o sammanföra med ligan. Man måste ju visa vem som bestämmer när man är nykomling, de ska ju inte få för sig nåt. ;)



Puzzel är fortfarande på dejt eller?



O VAK som Marianne skrev, det är väl en giltig anledning?! :blink:



nosgos o kramar från oss!

2009-09-30 @ 15:44:56
URL: http://nosbuffaren.blogspot.com
Postat av: Sanna Nikes matte

Vilken pluttinutt!!! Sötnos :)

2009-09-30 @ 17:32:10
Postat av: Ninnie

Hur i himlens namn klarade du av att gå o jobba en hel dag med den sötnosen kvar hemma?? Jag skulle få kattungeabstinens bara av att gå ut med soppåsen.

2009-09-30 @ 18:48:20
Postat av: Henrietta

Å blir alldeles bebis sjuk ju! Så fiiiin han e!!!!!

2009-09-30 @ 19:23:33
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0