Saknar mina grannar :-(

Känns lite ensamt här utan grannarna.
Saknar er.
http://jojosdjur.blogg.se/
När jag började hyra min stuga så bodde det inga i huset bredvid mig.
Huset var till salu och självklart var jag lite orolig för vad för folk som skulle köpa det.
- Skulle dom gilla djur ?
Hade ju både hund (som gärna knatade iväg en stund och hälsade lite) och ett gäng kissar som också gärna tar en tripp över till grannarna.
- Sura glada misstänksamma individer ?
- Äldre yngre ?
SÅ, helt plötsligt finns det en pool framför huset och det spikades och donades på andra sidan stengärdsgården.
Pool = Barn
Kändes bra för Marias skull tänkte jag.
Jag har ju en stor studsmatta nedanför min stuga som ungar brukar gilla.
Så kommer dom och hälsar och har absolut inget emot kissar och vovvar och en fika nu och då.
Arbetsfördelningen oss grannar emellan är dessutom klockrent bra.
Jag ligger i en solstol och latar mig och när inte solen skiner så kör jag dator och min blogg.
Dom spikar och hamrar och målar och flyttar stenar och planterar och bygger och kör sten hit och dit och reparerar och och och.
Perfekt arbetsfördelning    *ler glatt*
MEN, bitvis så jobbar dom helg och då är dom inte här.
OCH självklart är jag på kattutställning den andra helgen när dom är här.
*hrmf........*
Jag är iallafall så otroligt glad över mina goa grannar.
Som dessutom adopterat Nike som helt plötsligt blivit nåt helt annat väsen än när hon bodde hos mig.
Men snart får vi träffas härute igen.
DESSUTOM bor dom självklart på FEL sida om stan.
TYRESÖ  dumheter
Man ska bo på NORRA sidan om stan juh.    *frust*


Kommentarer
Postat av: Kathleen

HA!!! Såg just att du var inloggad på forumet och tänkte genast - jojo, det är mörkt och ensamt så här års på landet.



Och ändå - jag vill också ha ett mörkt och tyst och ensamt land. Såååå skönt!!

2009-09-26 @ 20:56:01
Postat av: Ligans Talesman

Det är otroligt tyst och väldigt mörkt och otrooooligt skönt. :-)

2009-09-26 @ 21:08:11
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Sanna Nikes matte

Vi saknar dig med..... :(

Och hörrö du, det är du som bor på fel sida av stan.. Norra, Söder ska det va!!! skratt

Kramizarrrrr

2009-09-26 @ 22:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0