SW sammanfattning och slut

En kort sammanfattning av helgens resultat är som följer:
Vitöra 0 cert
Puzzel 1 cert
Jättetrist för jag tror inte Vitöra klarar sig fram till Birka då.
Den här hösten är Vitöras resa och tätt efter hakar sedan Prinsen på.
NÅ, Prinsen sitter i sidovagnen bredvid Kung Vitöra i oktober-november.  *ler*   


Nå, att ta ett cert på WW är mer en dröm än verklighet.
Just nu är dock hela WW en dröm, men mer om det i ett annat inlägg.
SÅ, ja jag är besviken självklart.
Det hade varit så roligt att få ta hans SC på Birka.
Nu har jag iallafall bytt ut honom mot Tamlin till TCC.
I och med att jag inte hunnit få tillbaka pengarna så chansade jag och haffade Michael Edström på SW och fick tillåtelse att byta katt.  Bussigt av honom.
SW i övrigt då.
Ja, det var pampigt och vädigt fint.
Många katter att titta på.
En stor hall full med saker att köpa.
Bara en sån sak.   *skratt*
Det var helt och hållet assistentburet, vilket innebar att man fick inte visa sig mer än att putsa på katten en sista gång och sedan hämtade assistenterna.
Dom jobbade som galningar i två dagar.
En stor eloge till dom.
Jag träffade Solveig, Olivers uppfödare.
Det var såååå kul.
I övrigt så är det kanske inte jättejättekul att sitta i en utställningshall en solig helg i hela två dagar för bara ett cert trots allt.
SJÄLVKLART är det jättekul om man har nåt att hämta.
Men tja............... sååå kul är det inte faktiskt.
Japp, jag låter troligen som en dålig förlorare och då får ni tycka det.
OCh för att spä på det hela så var det nog den hittills tristaste domare jag har träffat på.
Möjligen efter Fru Billing som dock är en katastrof.
Men ALLA kissarna kan inte ha varit så dåliga som hon sa.
Hela tiden var det ok och rätt bra och hyfsat.
Det sa hon på nästan alla i hela Vitöras klass och merparten av raggisarna hon hade också.
Eller så fick hon alla dom fula katterna och Raymond bredvid fick dom excellenta.
Nu är det knappast fallet men men....................
Nog om det.

Jag hade förmånen att få dela bil med en eller två förresten galna såna däringa korthåriga saker som skriker hela tiden. *skratt*    Jag försökte förklara att det här är en tyst bil men det gick dom inte på.   *ler*
Jag är ett antal tusenlappar fattigare för jag har köpt ett klösträd av tyskarna.
Men ack så snyggt det är.
Jag vet dock inte var jag ska ha det.  
Men var bara tvungen att ha ett sånt.
Dom är sååå läckra.

Jag kan dessutom tala om att uttrycket "sitta som en packad sill" har fått en ny innebörd efter den här helgen.
På vägen dit så var vi 3personer,4katter och en mängd packning i min lilla Hyundai Getz.
På vägen hem så var vi "bara" 2tvåbenta och 3katter MEN dessutom ett stort klösträd och all packning dessutom.
MEN, jag har nu lärt mig att packa varenda litet utrymme i den här bilen.

Sen träffade jag som sagt en eller snarare två galna norrmän.   *skratt*
Dom bjöd helt klart på sig själva iallafall.
Här kommer till slut lite bilder.
Jag glömde min kamera så här kommer ett gäng urusla mobilbilder istället.
Domarna tågar in till panelerna


Vitöras bur med guldskynket
Jag är sååå nöjd och ursnyggt är det.


Vitöra tvättar sig på hotellrummet.


I övrigt tämligen oberörd av allt ståhej runt omkring hans person.
Han och Puzzel hade jättekul på hotellrummet.


Puzzels rosett
ALLA rosetterna var svarta oavsett vilken titel eller cert man tog.
Sååååååååååååååå läckra


Till slut Solveig med vän.
Jisses vad vi skrattade när dom kom ner till frukosten på hotellet.




Det gick inte att ta miste på att dom kom från Norge.




Nå, nu är det över för i år.
Så får vi se hur det blir framöver.

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Man får vara sur och grinig! Jag fick ett draget cert på min MCO i klass 10 för 2 år sedan, det stör mig fortfarande :o)) Man sätter ett mål och hoppas att det ska gå vägen. Tyvärr så blir det inte alltid så. Men vitöra håller ju hela vägen, och det är det viktigaste!

Kram Henrietta

2009-09-21 @ 22:20:41
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Tengels nya matte

Andas med magen och titta framåt! Det funkar för det mesta!

2009-09-21 @ 22:39:30
Postat av: Ligans Talesman

Tack HenriettA ! kRAM

2009-09-21 @ 22:40:45
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Ligans Talesman

OCH, ja han kommer gå hela vägen.

DET vet jag.

Men jag viiiill ta det på Birka.

skratt

2009-09-21 @ 22:42:43
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0