2200kr fattigare

MEN, nu är halva Ligan sprutad och testad efter konstens alla regler.
Prinsen har vi tagit lite blod ifrån för att kolla titrarna mot rabies och Puzzel och Vitöra fick varsin spruta.
Puzzels rabiesspruta gick ut imorrn ??!!
Det var Therese som sa att vi skulle kontrollera rabiesen samtidigt.
Själv hade jag inte en tanke på det.
Tack Therese !
Puzzel är lika snäll och trevlig som vanligt när det gäller sprutor och blodprov.
Vid tidigare blodprovstagningar så har blodet sprutat.
Fast inte ur Puzzel.
Däremot ur både mig och min snälla veterinär.
Igår så skulle vi ju BARA ge henne en spruta.
Detta resulterade i en reva på min högra hand och två halvdjupa blödande hål i höger handflata där hon bet mig.
Måtte hon ALDRIG bli allvarligt sjuk.
Prinsen däremot som vi stack med riktig nål och pumpade blod ur pep lite fånigt, men satt i övrigt still.
Puzz gubben !

Kommentarer
Postat av: Anna (Felicula)

Har du aldrig testat det där med att linda in katten i en handduk och sätta på en tratt? Vi tog blodprov på min lilleman och gjorde så redan innan han hade fått en chans att protestera, eftersom jag inte ville ha honom rakad heller. Det var hur lugnt som helst. Ett knep till är att ta en pinne (som inte kan skada katten) och så drar man den hårt upp och nedför nosryggen, det är väldigt distraherande och det var så vi lyckades ta blodprov på min paddeluring som hade betydligt mer åsikter än den lille gossen.

2010-04-22 @ 17:23:44
URL: http://felicula.blogspot.com
Postat av: Sol & Måne

Jamen det är ju klart man försvara sig när de kommer med en spruta i högsta hugg. Fast man blir snällare hos veterinären med åldern hälsar Måne. Medan Zizze är mer som Prinsen och piper lite ynkligt.

Hoppas mattes hand inte gör alltför ont.

2010-04-22 @ 19:41:24
URL: http://zol-mone.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Anna Jo, problemet första gången med Puzzel var bara att jag sa att hon var så snäll. Vilket hon alltid är ialla andra situationer.

UTOM vid blodprov. Till slut blev det handduk, vilket inte fungerade jättebra det heller. hehe

Och vi tyckte det var larvigt att vira in i handduk bara för en j*a sprutas skull.

Tja, lätt att vara efterklok.

hehe

2010-04-22 @ 21:38:23
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Handen är helt ok.

Tack Zizze och Måne för att ni bryr er.

Tass och Kram

2010-04-22 @ 21:40:48
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Tre katter

50 % av Ligan säkrad!

Sprutor är läskiga men bra!



Trevlig helg!

Nospussar

//Tre katter

2010-04-22 @ 22:01:49
URL: http://3katter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0