Jag är fortfarande mätt !

Vi var och åt brunch idag på Restaurang Backstugan i Solna.
Hysteriskt gott.
Vi hade beställt bord till klockan 14.00 och nu halv nio så är jag fortfarande mätt.
Anna och Stefan som bor i Solna hade jättenära och restaurangen ligger precis framför lägenheten där farmor bor.
Blir bra sen för Em att rulla ner och äta brunch på helgerna.
Hon ska ju flytta dit om nån vecka.
På deras egen hemsida kan ni läsa vad det fanns att äta.
Förutom frukost-lunchmaten så fanns ju då självklart efterrätt.
En chokladpudding som var hemmagjord och det gudomligaste jjag ätit på år och dag.
Det var dock det enda som jag orkade äta.
Jag var proppmätt.
Så tyvärr missade jag smulpajen (som fanns i två olika sorter) och vaniljsåsen som var lika hemgjord som chokladpuddingen.
Tja, tur att jag idag först gjorde ett vattengympass på ca 45minuter och sedan simmade en extra timme ovanpå det.
Tog lite bilder när vi var där.
*mums*

Jag åt inte youghurten, men tog en stooor näve nötter istället.
Älskar nötter.


Olika sorters bröd och en jättegod drottningmarmelad.
Färskosten var gruvligt god.
Det mjuka brödet åt jag inte heller, men väl det hårda.
Det var sååå gott *mums*


Nubberöra Olika sillar Salami och nån annan röra som var supergod.


Lax ägg i olika former och örtagårdssås


Sen fanns det såklart, köttbullar och sånt där som alltid hör till.
Pannkisar med sylt och vispgrädde.


Stefan hugger in.


Här är smulpajerna.


Och här chokladpuddingen med vispgrädde.


Tja, urusel bild, men en chokladkaka av nån sort.


- Marie, jag åt en extra bit åt dig.
- Strängt taget åt jag nog många extra bitar åt dig.
hm................

Kommentarer
Postat av: Marie

Underbara älskade vännen! Det ser verkligen supersmarrigt ut!



Kram från soffan!

2010-04-18 @ 21:30:22
Postat av: Anna (Felicula)

Vad fint det ser ut, härlig miljö också. alltid roligt när man hittar nya trevliga ställen (fast du kanske kände till det här sedan förr?)

2010-04-19 @ 13:29:27
URL: http://blaord.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Nej, jag gjorde inte det.

Ett gammalt hus med massor med läckra trädetaljer.

Hit kommer jag garanterat gå fler gånger.

2010-04-19 @ 23:04:22
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0