Nyårslöften

Matte har aldrig avgivit några nyårslöften.
Oftast så ger man ett löfte i nån form av eufori.
Många avger löften i fyllan och villan.
Sällan uppfylls dom.

I år ska jag ge ETT löfte.
Som jag dessutom vet att jag kommer att hålla.
Träna Träna Träna
Förutom vattengympa som jag nu kört i snart ett år tror jag, så ska jag ge mig på muskel och corepass.
Plus försöka mig på spinning igen.
Körde ju ett spinningpass till idag.
Tog i hårdare än förra gången och än sålänge håller knäna.
MEN, shit va ont jag hade i sittbenen.
Jag vet att det går över efter nån vecka, men tills dess är det fullständigt olidligt.
Detta medförde att jag inte kunde sitta och köra tempo idag.
När min stackars bak har läkt, så ska jag ta i på tempolåtarna också.
Ska skaffa mig en gelsadel att ha med mig, plus spinningskor.

Ligans Nyårslöften då ??!
Tja, garanterat samma som tidigare.
"Same procedure as last year"

* Busa massor
* Ta hand om nån hittekatt och lära dom allt vi kan.   Kan ta hur lång tid som helst.  Ja, tro inte att vi är dåliga och det tar lång tid av den orsaken. Nej nej, vi är huuuur bra som helst. Vi har bara så mycket att lära ut och därför kommer det ta så lång tid. Totte finns ju kvar fortfarande och oj, vad saker han lär sig hela tiden.  :-)
* Tjata livet ur Matte för att få mer maaaaaaaaat.
* Hälla ut alla leksaker på golvet så fort Matte plockat upp dom och lagt dom i nån bra korg.
* Väcka Matte mitt i natten genom att köra rejs balkong-kattlucka-Mattes sovrum-vardagsrum.... Vänd och gör samma sak tillbaka och låt så mycket det går.
* "hjälpa till" med tvätt, matlagning och boning av golv.   (Matte anser att det kallas "vara-i-vägen)







Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Gott nytt år på er ligan, plåga inte matte för mycket, hon behöver er omtanke.

Kramar från Lisbet

2010-12-31 @ 22:33:03
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Elisabeth Karlsson

Gott nytt år Inkan (var rädd om knäna) och ligan (var rädd om matte)!

Hälsningar från Elisabeth o somalikatterna i 046-land

2010-12-31 @ 23:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0