Underbara underbara du......

NU har jag kommit in i paketet.
Äntligen

Bilderna är bara jätteunderbara.
Ser nu att dom inte syns jättebra tyvärr.  :-(
Kissen i mitten släpar ut en lång prinskorv ur kylen.

Puzzel tyckte inte om att jag tog bort en jättetova ur hennes krage :-( så hon gick.
Jag gjorde det inte med flit gumman.
Man KAN faktiskt inte ha en sån jättetova i kragen och må bra.
Iallafall kunde jag nu komma åt mitt paket.
Här är det..


Självklart finns det en Nalle Puh med.


Ett underbart kort följde med.


- Vad innehöll nu paketet ??
- Jo, nåt jag har sneglat på i flera år faktiskt.
- Och som jag skrev om för bara några dagar här på bloggen.
- Aromakatten
- Jag är sååååååååååååååå glad.
- En värme jag inte kännt på länge spred sig i mig.
- En omtanke från någon jag aldrig träffat, men som känns som en vän via våra bloggar.


- Va sa du Matte ?
- Jo, jag är jätteglad över pappret du gav mig.


- Här ligger jag jätteskönt.
- Det var lagom längd dessutom.
- Jag är ju ganska lång så det krävs ju lite för att jag ska få plats.
- Tacka Lisbet är du gullig.
- Det ska jag göra gubben.
- Men Lisbet är ju skogisuppfödare och tänker även på dig, på en hörna vettu.


Det hade blivit nåt fel på beställningen så nån aromaolja följde inte med, men jag har ju en kruka där man dropper olja sedan förut så jag visste att NÅGONSTANS hade jag oljor.
Jag har dock inte använt den på ett tag, så ett febrilt nästan hysteriskt letande påbörjades.
- VAR hade jag sett dom senast ?
Till slut hittade jag tre flaskor i bokhyllan.
Greppar flaskorna, den lilla katten och mobilen och går raskt in i badrummet.
Väl där är det kaos.
Ja, 5+1 katt talade om att dom höll på att svälta ihjäl.
Jag brukar ju mata Oliver med bebbemat därinne så han skrek högst.
För att kunna få en lugn stund för mig själv, så var jag först tvungen att mata dom små liven.


Sådär, fram med flaskorna.
Den ena är vanilj, älskar vanilj och den andra hette Fantasy.
Kan inte riktigt beskriva doften, men valde den iallafall.


Här har lilla kissen fått olja över sig.


För att få det riktigt mysigt så släckte jag i taket och hämtade den fina lyktan jag köpte på Clas Olsson häromdagen.  Fina badankan jag fick på nån Kattfika, blickar från sin plats från ovan.


Sen släckte jag och fyllde på ordentligt med vatten, satte på radion på Lugna Favoriter, gled ner långt i vattnet och bara njöt och njöt och njöt.


Så många tack ska du ha Lisbet.
Tänkte först skriva att "du anar inte" men det är ju precis det du gjorde.
Därför skickade du den här underbara.
Nu har jag gått upp ur vattnet och kissen ligger på nattduksbordet bredvid mig och luktar så gott.
Kram i massor
Att få vänner såhär via nätet, via en blogg är så fantastiskt.
Att svåra saker kan få föra något gott med sig.
Trots allt


Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Så glad jag blev att DU blev så glad, tycker du är värd den redan nu efter allt du får stå ut med och kämpa med. KRAMAR från Lisbet

2010-12-12 @ 22:28:28
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Vilken underbar present! Och Puh.. Nosbuff

2010-12-13 @ 18:39:29
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0