CFA o TICA-utställningar

Jag kommer att lägga ner utställandet ett tag just nu när det gäller SVERAK.
Nångång framöver så kanske ångan kommer tillbaka.
Jag har ju trots allt en Prins som ska bli Kung.
Fast, just nu känns det väldigt avlägset.
Och väldigt väldigt OVIKTIGT.
Jag går in på SVERAKS sida och kikar ibland.
Förut så kände jag draget att "Den eller dom utställningarna" vill jag till.
Men nu jag kikar runt lite slött och går ur igen.
Det finns ingen magnetisk dragningskraft kvar längre.
Bara en olust över att träffa vissa personer och att göra slut på en hel helg till ingen nytta.
Det har hänt alldeles för mycket på kort tid och lusten är så totalt borta som den bara kan bli.
Om jag kommer att ställa, så kommer det vara långt härifrån Stockholm iallafall.
Jag är så glad och tacksam över mina helt osannolika framgångar med min underbara ljuvliga Vitöra.
Bandit tycker ju inte att utställningar är speciellt kul, så varför hålla på ??!
Oliver har gjort sitt i utställningssammanhang, vilket inte gör något.
Han ÄR inte köpt för utställning från första början.
Puzzel kommer jag aldrig att ställa nåt mer, även om hon mot all förmodan blir min även på papper nån gång.
Men det har ingen betydelse.
Prinsen kvar då.
Tja, vi får se.
Prins BIS-kisse (ler) är Prins BIS hemma varenda dag iallafall.
Oavsett vad som händer i framtiden så njuter jag just nu av varenda sekund av alla hans upptåg och påhitt.
Han pratar med mig med hög och gäll röst.
OFTA
Han talar om att maten är slut, att jag ska klappa honom, att han känner sig ensam (hur 17man nu kan göra det i det här kaoset???) (ler) att ingen bryr sig om honom, att gästerna nu har klappat på Oliver eller Bandit eller nån av dom andra i två sekunder och inte SEEEER PRINSEN. Han springer framför benen för att se till att Matte snubblar över honom.
Maten kommer garanterat fram fortare då.
Eller ?
Han ligger utfläkt i handfaten, diskhon eller badar i vattenfontänen.
Kommer infarande från balkongen när det är minus 20grader ute och kastar sig i min famn i sängen.
Jätteskönt med en iskall katt på en naken kropp.
Han har till slut fått Matte att kapitulera totalt när det gäller diskbänken.  
- Marie, du behöver inte alls mumla att det är skitenkelt !
- Jag är inte ALLS lättmanipulerad.   *mutter*
Han ligger där som den självklaraste sak i världen.
- Va, är inte diskbänken gjord för en lång och ståtlig maine coon ???
(pst................. bilder kommer....................)
Han är snygg, go, bebismjuk och bara helt heeeeeeeelt underbar.
Ibland får jag flashbacks från Tengel.
Den sista månaden har jag nämligen sagt Tengel till honom ett par gånger.
Skrämmande, men samtidigt helt rätt.
Han är absolut inte Tengel, men det finns NÅT.
Jag vet att Matte Marie till Tengel vet vad jag talar om.
Han är från början köpt till utställning, också, men det finns annat här i livet än att hänga i utställningshallar varenda helg.
Kanske är det framtiden som tränger sig på.
Kanske har mina värderingar förändrats.
Troligen har jag insett att det finns viktigare saker att ägna sig åt än en svekfull värld.
MEN, jag ångrar ingenting.
Jag har haft upplevelser som jag absolut inte vill vara utan.
Jag har skaffat några få vänner och ett gäng med otroligt trevliga bekantskaper som jag till viss del vill fortsätta att försöka odla.
Var sak har sin tid och jag har viktigare saker framför mig den närmsta tiden eller året eller kanske åren.
Jag är glad och tacksam för det som varit, men nu gör jag "En Millan".
Njuta
Hemma
I Skövde
Landet
Jag längtar just nu till två ställen så jag kan bli galen.
Landet och Skövde
Jag ska vara med om "upplevelser" av olika slag.
Stora som små.
Ta hand om min familj.
Stora som små.
Älskar er alla tre.

Till slut.¨
VARFÖR skrev jag den rubriken jag skrev.
Jo, för att jag eventuellt ska prova på dessa utställningar.
EN kommer att vara i Stockholm i augusti och nån finns i Norge.
Troligen kommer jag även ställa på Järvas egen utställning i juli.
Järva är ju min egen hemmaklubb.
Jag vill ha ett HP i klass 2 på Vitöra.
Bara för att ha ställt min alldeles egna BIS Supreme Premier.
Bara för att.
Jag vill glassa.  *skratt*
Ja, jag är tokstolt över honom.
CFA och TICA låter lite kul, spännande och annorlunda.
OCH UrMatte Marie till Vitöra har ju sagt att "- Nu när han fyller 3år så har han vuxit till sig och blivit jättesnygg så nu är det dags att ta lite titlar"
*frustar av skratt*
, då får jag väl göra det då.
Nå, det är för få utställnigar för att ränna runt på iallafall.
Sådär, nu ska jag sluta innan det blir en hel roman.
Som vanligt   *ler*


Kommentarer
Postat av: henrietta

Vad tråkigt att du känner så! Men jag förstår dig eftersom jag till viss del känner detsamma :o)) Men det är synd med Puzzel som är så snygg! Någon speciell anledning till att du inte vill ställa henne?

Ha det så gott!

Kram

Henrietta

2010-02-17 @ 07:18:02
URL: http://henriettaspyssel.blogspot.com
Postat av: Mamma Mia

Förstår dig i dina tankar. Jag som har en maine som hela tide slås ner på att han är så liten, inte rastypisk, av var o varannan domare. Det är inte så roligt då, fast han är ju Premier nu i alla fall (takc vare en amerikansk domare som hade förståelse för att han växer långsamt. Sen har jag en som hatar utställningar o bara morrar på allt o alla. Den sista hon är rädd för händer.....funkar ju inte. Men jag ska ställa både den lille och damen i Kalmar bara för att testa henne. Går det så går det. Hon får ju i alla fall sällskap i buren av en som gillar det.

Men visst, offra en helg för kanske ingenting....Jag som dessutom inte har någon avels-katt, bara kastrater. Jag får ju inte ut något som helst av det. Och min uppfödare hon har lagt ner verksamheten så det blir ingen bra reklam för henne heller.

Fast visst träffar man en hel del trevliga människor.

Ja jag är verkligen inne på din linje, lägga ner för stunden. Så här blir det igen utställning förrän i sommar och då som sagt i Kalmar.

Ha det så bra, nospussar till alla fyrbeningar!

2010-02-17 @ 08:24:53
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Ligans talesman

Henrietta Svar: Jo det finns en speciell anledning men allt skriver jag dock inte ut här.

2010-02-17 @ 09:53:32
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Jag kommer att sakna dig på utställningarna framöver men jag vet var din brevlåda bor ;-)



Även om förstår dig så hoppas jag av rent egoistiska skäl att din lust för utställning kommer tillbaka så att du åter vill tillbringa en del av dina helger i diverse sport- och ishallar.



Tills dess, ha det gott och njut tillsammans med din härliga Liga.

Kram!



ps, till våren är jag förhoppningsvis bilägare och adressen till landet finns i bloggen ...



2010-02-17 @ 12:25:57
Postat av: Erica

Min kära Inka! Det finns så mycket jag skulle vilja säga till dig, men det tar vi en annan gång. Men jag tänker på dig och förstår dig till fullo. Massor av kramar!

2010-02-17 @ 15:07:05
URL: http://www.cheeserica.com
Postat av: Marie

Förstår dig fullkomligt! Kanske för att jag själv har kommit igenom precis samma resonemang som du!



Jag är överlycklig att du fått uppleva glädjen med BIS katten och tja vad mer kan man toppa det med i utställningsväg?

Puss älskling du vet var jag bor och jag pekar på kaffepulver och kaffepannan!

2010-02-17 @ 16:22:47
Postat av: SkövdeNytt

SkövdeNytt

2010-02-17 @ 21:57:19
URL: http://www.skovdenytt.com
Postat av: Skövdeboon

Du har mejjjlll bejbi

2010-02-17 @ 22:51:47
Postat av: Millan

Klok som en uggla! Härligt att även Inkan kommit dithän. Vi kan fika här hemma istället och då behöver vi inte gå upp klockan kvart över svinotta heller:)))

Din tur att komma till Haninge - är ledig hela helgen och kan nog klara att köpa nåt fikabröd, hihi



Kramar till missarna!

Millan o co

2010-02-18 @ 14:12:05
URL: http://www.arkestal.com
Postat av: Anna.S

Kram Inkan och förstår vad du menar.

2010-02-18 @ 16:02:07
URL: http://www.honeysuckles.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0