Ojojoj, hemska illojala jag............

Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det svar jag fick när jag skrev till peewee.
Jag väljer att skratta och småle och slutar härmed att vara lojal och prata gott om peewee.

Här är mitt mail med efterföljande svar från självaste tillverkaren.
Sist ett betydligt normalare svar från en Marie som jobbar för Peewee.
Tack Marie för det !

""  Hej !
Har 3peeweelådor. Två på balkongen och en inne. Jag har 5katter. Två raggisar som inte är speciellt stora. En huskatt och en skogis som väger ca 5.5kg och är relativt stora plus en maine coonkille som idagsläget är ca 7månader och kommer i slutändan kommer att bli relativt stor. Jag vet att ni fått in förfrågningar om större lådor och tak från bland annat maine coonfolk. Frågor om huv till era lådor har funnits i flera flera år men inget har hänt utan en låg låda har kommit. Innan jag nu byter låda så vill jag veta följande:
Är den lilla låga större i måtten där katten ska kissa och bajsa än den med
högre kant ?
När kommer en större och med huv ?
Jag har haft peewee i ett antal år nu men är rejält trött på att plocka bajs utanför lådan för att den är alldeles för liten. Så några bra svar på frågorna ovan vore bra tack.

Blir det ingen förändring så kommer jag definitivt inte att rekommendera era lådor längre. Jag vet ju att det går att använda vanliga lådor nästan lika bra. Billig bränslepellets kan jag ju köpa och ha i en vanlig låda nämligen
också. Men att behöva städa lådorna flera gånger i veckan på grund av att lådorna är så små är hopplöst och nu har jag ledsnat rejält nämligen.
Med vänlig hälsning En hittills trogen kund som har ett stort frågetecken om
det kommer att fortsätta så ??
Ingrid och Ligan


Tack för ditt meil.
Jag heter Kjelle och är uppfinnare av PeeWee kattoalett.
Det är alltid spännande att läsa om hur olika kattägare sköter sina djur. 
Toletten är konstruerad för att fungera inomhus  tillsammans med vårt strö.
Vi har en kontroll och garanti så att vårt strö tillsammans med vår låda skall fungera så som vårt PATENT är tänkt.
Eldningspellets är tillverkad för att värma upp hus.Den är hårdare bränd för att inte smula sig vid leverans till värmeverken.
Vårt strö är konstrerat för att på några sekunder smula sig och lösas upp och hamna i den undre lådan. Dina katter verkar att ha lärt sig att "kanske inte krafsa" för det kan inte kännas skönt att gå till "din lösning" 
Att ha lådorna på balkongen med dessutom eldningspellets är helt fel. Katterna gillar inte att krafsa i bland frusen bajs och isbitar av kiss.
Jag kan förstå att katterna gör sina behov lite var som helst, hela systemet är satt ur spel.
Vore jag katt så skulle jag också protestera eller göra fel saker när det är 10 - 20 grader kallt ute.
Du efterlyser en större låda med huv.
När PeeWee lådan "högre modellen" togs fram var verktygskostnaden 800.000:-
Vi behöver dra in nya nya pengar så vi kan investera i en låda som du skulle gilla. Men det förutsätter
att vi har lojala kunder och som stödjer och köper våra varor. Både lådor och vårt strö.
Att då använda ELDNINGSPELLETS fördröjer och förstör för katter och kattägare, vi vill gärna vidareutveckla en fin och omtyckt produkt.
Stöd oss gärna så kommer vi att kunna hjälpa dig ännu bättre !
  
    Med Vänliga Hälsningar
    PeeWee AB
 
   Kjell Sjögren
   08 153320

Hej Ingrid        
Tack för ditt brev, det är alltid värdefullt för oss att få veta vad kattägarna tycker, inte minst när det inte fungerar bra. Vi har, som du säger, fått förfrågan om större låda, men bara av några få kunder. Eftersom det är ruskigt dyrt att ta fram ett verktyg för tillverkning av större låda (vi pratar om flera hundra tusen) så måste vi kunna räkna hem verktyget på rimlig tid, något som vi tyvärr inte kan i dagsläget. Frågan om huv är mer aktuell, det är många som frågar om det och den jobbar vi på. Men även detta verktyg är mycket kostsamt så vi måste se till att vi verkligen gör rätt saker. Det är ju inte så länge sedan PeeWee bytte ägare (i höstas) så vi har en del att ta tag i, men huv är i alla fall med på agendan. Beträffande låga lådan så är den faktiskt lite större invändigt, trots att utvändiga mått är mindre. Golvet i lådan är 40 x 30 cm, invändig kanthöjd är 11,5 cm (Yttermått är 46 x 36 cm, höjd från golvet 14 cm). Jag har själv den lådan och jag är väldigt nöjd med den, jag upplever den som lättare att hantera och så tar den mindre plats. Kanske du skulle prova en sådan. Hoppas du är något hjälpt av detta svar. Om du väljer att prova den låga lådan skulle det vara intressant att veta hur det går, så skriv gärna en rad om du vill.
Med vänliga hälsningar
Marie Andersson


Kommentarer
Postat av: Therese Bergsmo

Oj, det var ju verkligen rätt person på rätt plats? NOT! Hur tänkte han när han svarade? Ville bara lägga över allt på dig?



Då var ju hon mycket trevligare i sitt bemötande... Något som kanske PeeWee´s styrelse skulle vilja veta?



Förstår din frustration, samtidigt som PeeWee verkar vara väldigt kostnads-effektiv när man har många katter... Hoppas du hittar någon bra lösning!



Kram, Therese

2010-01-26 @ 13:26:16
URL: http://www.bergsmo.se
Postat av: Ligans talesman

Tänkte ???

ler

Skulle inte tro det.

Men iom att han hade cc:at dom som fanns på hemsidan så fick dom svaret och även mitt svar tillbaka.

Snacka om ko. ler

2010-01-26 @ 13:28:28
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha, han verkar ju inte riktigt riktig!

Hoppas också att du hittar en bra lösning, men det känns ju inte så roligt att fortsätta använda nåt när man bara får skit för att man frågar snällt och ger feedback!

2010-01-26 @ 14:46:09
URL: http://kisen.bloggagratis.se
Postat av: Ligans talesman

Nä, just nu ångrar jag så grymt att jag sålde min underbart stora och fina vanliga hörnlåda som jag hade vintertid på balkongen.

Det GÅR faktiskt att ha vanliga lådor även om peeweelådan självklart är bättre.

Vet också att peeweepelletsen är snäppet bättre och har ibland funderat på att köpa den via nätet men nu struntar jag i det.

Iom att jag har knäprotes så kan jag inte bära tungt och då passar just bränslepellets bra iom att jag får hjälp med att bära hem dom tunga säckarna.

2010-01-26 @ 14:54:57
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Marie

Hrm hörnlåda....

Har en som står och skräpar i stugan... Nästa gång vi är där uppe plockar jag ned den till dig KÖP INTE!!



Puss

2010-01-26 @ 16:53:00
Postat av: Erica

Haha... Goddag yxskaft?? Vilket otroligt korkat svar, helt otroligt att en sådan människa ens tillåts svara på mail...

2010-01-26 @ 17:10:14
URL: http://www.cheeserica.com/blogg
Postat av: Malacosmamma

Jag väljer att skratta; "Katter gillar inte att krafsa i fruset bajs och isbitar av kiss, därför väljer dina katter att göra sina behov lite varsomhelst."

Kjell Sjögren verkar vara en hyvens kille- vilken kundkänsla och ödmjukhet, hmmm...

Jag väljer att inte ha PeeWee-låda just pga att de är för små, mina killar behöver lådor som är åtminstone 50 x 50 cm, annars trampar de i bajset när de gräver ned det eller bajsar utanför kanten.

2010-01-26 @ 18:16:13
Postat av: Ligans Talesman

Tack Marie Jag väntar då.

Erica visst är han ett praktexempel på dålig kundkänsla. Nej, jag är ju inte alls skadad av att jobba i kundtjänst sedan år 2000.

Helt rätt person att skicka ett sånt mail till. ler

Malacosmamma Ja, vad annat kan man göra.

2010-01-26 @ 19:03:19
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0