Tengel - den farlige

Fick ett mail från Marie om Tengels uppvisning på julafton och hur man får 10 personer att sitta andäktigt och respektfullt titta på bara, ja just Tengel såklart.
Han är för skön det lilla livet.  *ler*
Vet inte vad han gör riktigt, men det är nåt i hans väsen som får folk att reagera på honom.
Antingen förstår man det är väsenlika som är just Tengel, eller så gör man det inte.
Marie och jag gör det definitivt.
Annars skulle han inte bo där han bor idag.
Varje jul skickar jag några extrabraiga myntamöss till några av de katter jag håller allra kärast.
I år fick Tengel som vanligt en och även den blivande nykomlingen Emil, men Emil hade ju inte kommit på julafton.
Jag måste få klistra in det du skrev Marie.
Jag hoppas det är okej för det är så fullständigt underbart och beskriver det Tengel är i ett nötskal.
Citat: Julklappen kom fram i tid och överlämnades på själva julafton. Det är alltid lika roligt när det kommer post till katterna. Jag öppnade brevet efter vi hade ätit på julafton så att alla skulle få uppleva Tengels reaktion. Det som är allra roligast är ju att Tengel har satt sig i en fruktansvärd respekt i hela släkten, ingen skulle komma på tanken att lyfta upp honom. Det är knappt så de vågar klappa honom. Så när jag hämtade honom och placerade honom i den röda fåtöljen i köket satt tio personer och såg andäktigt på. Jag sprättade upp kuvertet, Tengel visste precis vad det hela handlade om, han körde lydigt ner hela huvudet i kuvertet.  Sedan följde "The Tengel show" till allas förtjusning.   Slut citat
Gud så jag skrattade när jag läste det.
Gullgubben

Här kommer några bilder på showen + några bonusbilder på Emil.

- Okej Matte, jag är redo för årets show.


- Se nu hur läskig och farlig jag är.
- aarrrgghhh


- Mumsa mumsa myntamus.
- Döden ska du dö.


- SÅ !
- Var jag duktigt nu ?
- Då är det dags för lite julskinka va ?


Emil ståtar i fönstret.


Först lite försiktig i musdödandet.


Men sen gick han in för det med liv och lust.
Han kanske trots allt hade haft en tyst konversation med Farbor Tengel om hur man gör.  *ler*


Vi tackar JulTomten och Myntatillverkaren. 

Kommentarer
Postat av: Molly & Grabbarna

Hihi, underbart! :-)

2010-01-06 @ 16:22:25
URL: http://mollyochgrabbarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0