Vi ligger lågt eller rakt + några tråkigheter med Prinsen :-(

Ja, iallafall delar av Ligan.
Puzzel


Oliver och Prinsen ligger nära nära.
En rätt sällsynt bild då Oliver gärna ligger för sig själv eller hos Matte.
Å andra sidan så ligger dom alla 3 i Mattes säng så Oliver väntar nog på sin Matte.


Vitöra fortsätter att ta hand om Trillingarna och dom bara älskar honom.


Så det trista.  
Det här är Prinsens ena trampdyna.
Tydligen brände han sig på spisen igår.  :-(
Älskade plutten.
Har ju SAGT att du inte ska vara på spisen.  *muttrar*


Och för att inte det är nog, så försökte han dessutom hoppa ända upp på fläkten igår.
Min fläkt är ju lite lutande så det gick helt enkelt inte alls, utan han damp ner i golvet.
Jag såg inte nåt på honom igårkväll, men idag när jag kom hem så haltade han rejält på vänster framtass.
Kan inte känna vare sig nån svullnad eller att han ömmar.
Men ont har han helt klart när han försöker gå, så det får bli veterinär imorrn om han inte är bättre då.
Min Prins

Kommentarer
Postat av: Anna.S

Stackars Prinsen :-(

2010-01-21 @ 22:32:04
URL: http://www.honeysuckles.se
Postat av: Malacosmamma

Stackars Prinsen och stackars Puma också...

Hälsningar Malaco som under 1 år "lyckats" med knutor/sår i öronen (klia, klia), magtarminfektion, ramla bakom toastolen precis hemkommen efter kastrering och därmed stuka ena bakbenet rejält, giardia, ramla ned från köksskåpet och efteråt halta på andra bakbenet, trilla ur hängmattan på ena klösträdet och bryta/skada 4 klokapslar varav en inte vill läka.

Lillebror Odyzzeuz är som tur är smidig som en panter och frisk som en nötkärna!

2010-01-22 @ 09:28:42
Postat av: Ligans talesman

Men herrejösses ??!!

2010-01-22 @ 09:48:28
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Malacosmamma

Ja, han är den mest otursförföljda katt (och hund) jag träffat och till det ganska klumpig också;)

Trots allt detta är han en otroligt speciell och härlig katt-personlighet som har sin matte lindad 1000000 varv runt "lill-klon".



Hur är det med Prinsens tass och haltande idag?

2010-01-22 @ 11:06:43
Postat av: Ligans talesman

Jo, dom brukar kunna göra det dom här speciella djuren. Han haltar lite lite mindre.

Smörjde in trampdynan med ringblomssalva för bättre läkning.

2010-01-22 @ 11:37:29
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Malacosmamma

Skönt att han är lite bättre iaf.

Men om han slickar på tassen? Ringblomssalva är alltså inte farligt om de får i sig lite av?

Isåfall ska jag köpa det idag och smörja på Mallas klokapsel, vi är inne på 3:e Vetrimoxinkuren för den jä-la klon nu...

2010-01-22 @ 13:00:43
Postat av: Ligans talesman

Nopp, det är inte farligt.

Om jag vore du skulle jag ta kontakt med Annalena. Hon är homeopat och försöka få hjälp från henne. Jag vet att vissa säger att det är rapakalja men JAG tror på det och har nu varit i kontakt med henne för Prinsens öron. Ringblommesalvan fick jag av en tjej på Maine coonforumet.

Det finns en hel del alternativa metoder.

2010-01-22 @ 13:28:30
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0