- Herrejösses,jag glömde totalt

När jag åker iväg någonstans här på Landet så brukar Prinsen få vara inne.
Dom andra får gå runt bäst dom vill.
Sen har vi ju Mattegrisen Oliver.
Förutom Prinsen så är han den som är mest Mattegris.
Ska jag bara åka in till "stan" (läs Norrtälje) så får han ibland följa med.
Han har nämligen självmant hoppat in i bilen och strosat runt där några gånger.
Så jag har tänkt att
- Åk med då.
Så också idag.
Jag släpper in honom i Atlasburen som står i baksätet och åker iväg.
Väl inne i stan så upptäcker jag en underbar affär som jag helt missat hittills.
Ni vet en sån där affär som det finns massor med bra-ha saker i.
Allt därinne var ekologiskt.
Det fanns en salig blandning av mjöl, havregryn, knäckebröd, choklad och massor med dukar, örngott och fina böcker och skivor med varierande innehåll.
Längst in i affären hade dom dessutom ett fik med massor av ljuvliga bakelser, teer och annat smått och gott.
*mums*
Efter att ha tagit en rundtur där och insupit atmosfären och dom tända ljusen så gick jag till mitt vanliga Latteställe och köpte mina Latte.
Och när jag kommer ut till bilen igen så upptäcker jag Oliver som lugnt och stilla ligger och tvättar sig därbak i buren.
Jag hade totalt glömt bort att jag hade med mig honom.  
Men till skillnad mot Prinsen, som måste hålla låda hela tiden, så säger ju inte Oliver ett pip.
Fast jag skämdes en anings och blev samtidigt rätt full i garv.
Tur att inte Oliver verkade bry sig ett dugg.
Han fortsatte bara att tvätta sig och la sig sedan och sov.    :-)

Nej, bilden är inte Oliver vilket vore logiskt.
Fast jag är inte alltid logisk.  :-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att det inte var för varmt ute då! Tänk vad som skulle kunna ha hänt då, hemska tanke! Visst är det så att man kan glömma att dom är med, speciellt om dom är tysta som en mus som han verkade vara... "Tur" att åtminstonde en av våra tjejer är en piplisa, men det är väl oxå den enda fördelen med det pipandet för annars så blir man allt galen på henne ibland ;-)

Kram Malin

2010-07-31 @ 15:40:40
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Inkan o Ligan

Jag tror iof inte att det hade hänt då.

När det gäller djur och varma bilar så är jag fullständigt hysterisk.

Stannar ALDRIG och äter eller nåt sånt till exempel och troligen hade han inte ens fått följa med om det varit väldigt varmt. :-)

Jag har varit på alldeles för många hundutställningar och hundtävlingar där man knackat in rutorna för att djuren hållt på att dö av värmeslag. :-(

2010-07-31 @ 16:33:03
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0