Hallstaviks utomhusbad

Idag blev det av att åka dit.
I Norrtälje har solen skinit blandat med moln.
Det ÄR varmt i luften men det blåser nåt så infernaliskt.
Jag gled ner i vattnet och klev inte upp förrän 2timmar senare.
Det var helt klart varmare i vattnet än ovanför på grund av blåsten.
Badet låg liksom utkastat på nån form av åker.
Väldigt öppet vilket gjorde att blåsten hade fritt spelrum.
Men jag har iallafall simmat i nästan två timmar idag.
Först över en halvtimme med enbart raksim och sedan med mina grunkor på fötterna som gör det mycket jobbigare.
Det var iallafall väldigt fint där.
Helt nybyggt och väldigt fräscht.
Fina duschar och en bastu.
Sen fanns det en vanlig 25meters bassäng, en 63meter lång vattenrutschkana, en hopplagun och en klättervägg.
Hade vädret varit bättre så hade jag lagt mig på gräsmattan och solat.
Men men, det får bli nästa år istället.
Jag hade iallafall en bra dag.
Det enda trista var att vi inte hittade nåt ställe att äta på vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0