Jag är bara sååååååååååå duktig

*ler stort och brett*
Jag ska göra historien kort kort.
Om det nu är möjligt.
Nå, jag är en inbiten Nokiafun.
Har haft Nokia sen min första telefon för 100år sen.
FICK en Ericsson vid ett tillfälle.
Som jag sålde lika fort igen.
MEN, för några månader sedan så ville jag ha en ny telefon.
IGEN
Usch, jag vet. Jag köper alldeles för många telefoner för ofta.
MEN, iallafall.
Jag ville ha pekskärm, en bra kamera och väga under 100gram.
DET gick inte.
SÅ, jag köpte en Nokia nånting. Vägde 123gram.
Tappade den i golvet ett antal gånger till slut i klinkergolvet hemma i badrummet.
Krasch.................. Displayen sprack till slut.
Till saken hör att i affären erbjöd dom mig en "ta-bort-självrisk försäkring.
Fast jag tackade nej. Jag tappar ju aldrig mina telefoner.    *suck*
Ringde försäkringsbolaget för att få den lagad och skicka in den.
Åkte raskt till affären igen och köpte ny telefon.
Den här gången en Ericsson Xperia Mini.
Det hysteriska är att just den telefonen tittade jag på först.
MEN blev avrådd.   *arg*
NU har jag lagt ut massor med pengar på två telefoner.    (vet att det är ett galet I-landsproblem)
Plus att jag har svurit som en galning när jag försökt lära mig en helt ny telefontyp.     *mutter*
För att inte tala om att lära sig pekskärm.
MEN, jag älskar trots allt min telefon.
Det jag inte älskade vara att det gick inte att spara ner bilderna man fick i MMS.
Rejält sur över det.
Har nu efter många om och men fått ändan ur att maila med Ericsson för att få en lösning på problemet.
Och har lyckats ladda ner nån form av applikation och dessutom begripa hur den fungerar.
DÄRFÖR är jag stolt.
weeeeeeeeeeeeeeeeee
Så nu kommer några mobilbilder.

- Nej, man måste inte se vare sig glad eller lycklig ut.
- Mille kan bli förebild för oglada och olyckliga och deprimerade katter.
- Kanske omslagspojke för Mjau ?


En underbart fin bild bara.


Ett jättebra tips från Marianne på en superbra hållare som håller smöret kallt såhär i sommarvärmen.


Till slut några ljuvliga bilder på mitt favvobarn Levina.
Hon har inte rymddräkt på sig utan en våtdräkt eller soldräkt eller vad det nu kallas.
För att hon inte ska bränna sig i solen.
Hon är väldigt ljus och bränner sig lätt.


Pluttan ÄLSKAR vatten.

Kommentarer
Postat av: mooch

Titta, du har lyckats spara ned =) Och där är finaste Mille-pojken... jag måste ju tyvärr hålla med att han ser mer än lovligt sur ut på den bilden men han var faktiskt glad...vi var ju ute och gick på baksidan där han inte brukar vara annars... Hmm, förstår att det är svårt att övertyga publiken om Milles "glad-het" men jag kommer fortsätta göra mitt bästa!! =)

2010-08-02 @ 13:50:37
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Puma & Sixten

En sån där Ericsson Xperia har vår Matte också men inte mini versionen, för hon vill ha en telefon med tyng och lite bättre knappar än vad en mini har. Bra bilder kan man ta med båda iallafall.

2010-08-02 @ 14:40:14
URL: http://rosbladhskattfotosida.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Mja.......... världens gladaste är han inte.

men jag har inte gett upp om att få till ett gladsmil.

2010-08-02 @ 14:50:29
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Jag gillar telefonen men kameran är hyfsat värdo.

Tyvärr var Nokian jag hade innan mycket bättre.

:-(

2010-08-02 @ 14:51:08
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0