Nånö

Förra sommaren lämnade jag knappt Landet.
Jag var in till den stora staden Norrtälje *ler* och handlade.
Främst mat och sånt på Ica Flygfyren.
Men när Latteabstinensen blev för stor, så var jag tvungen att åka in till själva byn också och handla en Latte.
Vid några tillfällen när jag hade besök så tog vi en sväng in till Norrtälje och gick en runda.
Annars så befann jag mig enbart här ute.
Främst så ville jag inte lämna kissarna och dom var hyfsat svåra att få in.
I år så vet jag att dom håller sig runt här och kan lämna dom ute när jag åker.
Det finns flera bad runt här och sedan ligger Vätö endast 4km härifrån.
Grannen var faktiskt dit förra året.
Dom hade tydligen nån marknad.
Jag måste ta mig dit iår iallafall.

Idag så stod jag inte ut med värmen längre.
Mina tunnor börjar sina på vatten och badet borta på Nånö kändes som en bra ide att göra ett besök på.
Jag visste inte hur skulle se ut där.
Enligt Sanna så är det ett pyttelitet bad och man fick i princip ställa bilen i dikeskanten.
Det visade sig vara helt rätt.
Det var lördag mitt på dagen och jag förväntade mig en hel del folk men tji, icke.
Det var sååå lugnt och skönt.
En liten brygga endast och en himla stor sjö.
Det var grymt varmt och skönt i vattnet och jag plaskade till och från i flera timmar.
Härligt........................

Här kommer ett par bilder till från Erica.
Puzzel älskar att ligga under parasollet.


Men även Oliver gillade tydligen parasollens svalka och skugga.

Kommentarer
Postat av: Anna (Felicula)

Det var ju ett lite udda sätt att ha parasollet uppochner, men vad gör man inte för sina små kissar? Mina njuter i skuggan i trädgården, men på kvällarna är det fart på dem, då jagar de svärmare och nattflyn. Jag försöker uppfostra dem att ta myggen också :)

2010-07-11 @ 11:48:36
URL: http://felicula.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0