Vätö - Nyfikenheten är stillad och tja.......

Nere vid vägen där vi svänger in hit till oss här i skogen, står det "Vätö 4km".
I ett år nu har jag varit på väg dit.
Nyfiken
Jag som har konstant Latteabstinens på min semester har haft två tankar när det gäller Vätö.
1. Om det bara är 4km så kanske man kan åka dit och hitta ett någotsånär fik och köpa en Latte.
2. Nära om toapapperet eller nåt annat viktigt är slut.
Jisses vad jag bedrog mig.
Igår styrde jag iallafall bilen dit.
Det stod ju 4km på skylten.
Men här ute i skogen har dom säkert inte samma kilometerantal som vi i storstan har.
På nästa skylt stod det sen nämligen "Vätö 5km".
Sammantaget var det över en mil.
Och inte nog med att det var betydligt längre, det fanns absolut ingenting mer än sommarkåkar på denna gudsförgätna plats.
Okej, sorry.
Det fanns en affär.
Med en postlåda.
Där jag iallafall kunde lägga i min post.
SEN, ingenting mer.
Körde runt länge länge för att åtminstone komma ner till nån hamn som det stod skyltar om.
Men det enda jag hittade var återvändsgränder.
Sen åkte jag hem.

IDAG så skulle det vara VÄTÖ MARKNAD.
Grannen skulle dit och jag tänkte att tja, vi kan väl fördriva några timmar där.
Tjolahopp
Åkte dit
Parkerade
Gick sakta sakta sakta en väg upp.
Tog 5minuter
Tittade på lottoståndet i 3minuter för att fördriva tiden.
Gick ännu saktare samma väg tillbaka.
Tog troligen 6minuter för Sanna och Björne köpte en trasmatta också.
Sen tvingade jag Sanna gå 2 meter bakåt för att hjälpa mig att köpa en ryggkliare.
Tog ett par minuter till.
SÅ.......................
Nu var vi klara och åkte hem.
Här är iallafall ryggkliaren.
Jag är MYCKET nöjd med den.


Idag saknade jag alla somrar vi tillbringat på alla marknader i Skåne.
Det finns inte en enda skräpmarknad i hela Skåne vi inte varit på.
MASSOR med krims-krams, onyttigt godis, spåtanter och karuseller.
Sååå roligt
Väl hemma så gjorde jag som vanligt ingenting.
Länge länge
Diskade lite och gjorde sen ingenting en stund till.
Kidsen, med VISS hjälp hehe av Sanna, plockade blåbär och hallon till en paj.
*mums*
Det var gott !
Tack !
Imorrn är en ny dag att göra ingenting.
Men du Vitöra, jag kan fixa frulle själv imorrn gubben.
Vill absolut inte vara otacksam men jag föredrar en proteindrink med jordgubbar i.  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0