Livet här och nu den 6juni, Sveriges nationaldag

Landet är kvar.
Ja, jag har aningens hetsigt humör.   *ler*
Och tja, blev lätt irriterad på min kära hyresvärds kommentar.
Så, jag skickade iväg ett irriterat mail.
MEN, jag KAN ju inte bli av med stället.
Nu har vi iallafall, mailledes, men iallafall, löst det hela.
Båda har vi mycket pressade och stressade liv just nu och då blir det så att man inte tänker sig för helt enkelt.
MEN, det är iallafall löst och taket är fixat, av min underbara granne, och även toadörren.
Spisen verkar dessvärre packa ihop, men jag ska kika efter en ny.
Krångligt att stå utan spis liksom lagom till semestern.   *ler*
När det gäller övriga saker så går det sådär.
Dock far mitt liv inte runt i en centrifug.
Iallafall inte mitt privatliv.
Mitt jobbande liv far däremot i en centrifug i minst 2000varv.
Hoppas verkligen att det ska lugna ner sig.
För det fungerar inte riktigt att aldrig få känna sig ledig utan alltid ha press på sig att bli klar.
MEN, jag läser en del bloggar som Livet blir aldrig som förut och några andra liknande och då måste man faktiskt stanna upp och tänka till lite.
Vad är viktigt ?
En annan blogg där familjen igår begravde sin lilla dotter Lova.
Jag vet inte varför jag läser dessa.
Har ett gäng till som jag följer.
Kanske för att få distans till mitt eget liv.
Att inte gnälla över minsta småsak.
Att vara tacksam för det jag har, vilket är mycket, och inte vara så materialistisk.
Jo, jag är det.
Men det har sina orsaker.
Men. jag känner ändå att jag bryr mig om andra.
Att jag försöker ge något av min tid, mitt liv och mina pengar.
Önskar alltid att jag kunde göra mer, men något är bättre än inget.
Jag älskar er mina underbara barn.
Säger det trots allt alldeles för sällan tror jag.

Idag är det Sveriges nationaldag.
Och jag är glad att jag är svensk.
Mitt pass säger att jag är svensk, men passet säger också att jag inte är svensk.
Min födelseort är Athen, Grekland.
Jag har helsvenska föräldrar här, men är född av helgrekiska föräldrar i Grekland.
Dock så fick min mamma inte behålla mig, så jag är uppvuxen mina första ett och ett halvt år på ett barnhem i Athen.
Jag är stolt idag och glad över att jag fått reda på min historia.
Jag har träffat min biologiska mamma.
Nu fungerar det ju inte riktigt som i TV.
MEN, jag har träffat henne.
Nån som är jag.
Hon har "min" grop i hakan.   *ler*
Kanske får jag nån avkomma någon dag som har den också.
Att bo i Grekland i 2veckor när jag träffade min biologiska mamma, gav också en rejäl distans till livet.
MEN idag är det alltså Sveriges nationaldag och jag är glad och tacksam över att jag bor här.
Firade det hela med att (som vanligt) ligga med näsan i solen och bli skrynklig.   *ler*
Börjar anta en schysst brun färg i fejjan nu.

Bandit min älskling som fortfarande inte fått nått inlägg där det står "Bandit på Landet".
Men jag har inte fått till några bra bilder på honom.


Mitt älskade "Öra" som den här helgen har slagit rekord i skitighet.
Snacka om att han njuter.


Tack mina kära grannar för en underbar helg.
Även fast jag hann både ha sovmorgon, träna och dricka kaffe innan ni kom ut igår.  :-(
Skärpning va !?
Det är dock helt ok med vår arbetsfördelning.
Det jobbigast jag gör är att sola, klippa gräset och baka.    *fniss*
Rabarberpajen blev riktigt god.
Lovar att jag inte ska låna alla ingredienser av er nästa gång.   *flinar*

Kommentarer
Postat av: Sanna Nikes och Pumas Matte

Jag lovar att ha med allt du vill låna..hehe

Kram

2010-06-07 @ 09:24:51
URL: http://jojosdjur.blogg.se/
Postat av: elin hejdenberg

Tack för kommentaren i min blogg!

Kram Elin

2010-06-07 @ 15:33:33
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Vad skönt att det löste sig med landet! Det är ju nu man vill vara där och NJUTA och gå ner i varv. Nosbuff

2010-06-08 @ 20:47:05
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Anna (Felicula)

Jag vet inte vad du haft för problem med landet, men skönt oavsett när saker ordnar upp sig. Jo, det där med Sverige, vi vet nog inte hur bra vi har det som bor här. Jag hatar klimatet, jag tycker att allt under 25 grader är för kallt per definition, jag hatar myggen och mörkret och avstånden, men det är ändå mycket som uppväger, stora saker som fred, demokrati och liknande. Att man kan få bo med sina katter och vänner omkring sig är ju också viktigt.

2010-06-09 @ 04:25:10
URL: http://felicula.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0