Resmål i december runt Lucia ?

Jag ska åka till en storstad i december hade jag tänkt.
På resan är det jag, mitt bonusbarn som är 13-år och min stora dotter som är 23.
Mitt första förslag var klockrent London som jag tokälskar.
Men.... kanske man ska prova på nåt nytt ?!  *ler*
Så, kära bloggläsare, vad har ni som förslag ?

Lite bakgrundsinfo:
OM jag ska åka till London, ge mig några förslag lite annorlunda grejjer än de vanliga turistattraktionerna.
Jag har varit i London ca 7gånger så en del har jag sett men det finns ju självklart massor mer än Oxford street och Harrods. FAST Harrods är trots allt ett måste. Kissarna behöver säkert en ny kattskål i förgyllt guld.   *skratt*

Ge mig förslag på andra mysiga storstäder i Europa runt Lucia.



Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag älskar London, men Paris är en annan favorit som också är väl värt ett eller flera besök :)

2010-06-22 @ 08:20:41
URL: http://skatterna.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Prag! mycket att titta på och ok shopping beroende på vad man gillar. Fantastiska julkulor, kristall, skor mm. Katedralen är jättehäftig dessutom mysigt och lätt att ta sig runt hälsar matte.

2010-06-22 @ 20:01:12
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Sorry, glömde berätta att Prag och Paris har jag varit i. Prag var helt obeskrivligt men förutom London så gillar jag att se nya saker. :-)

2010-06-22 @ 20:51:57
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: mooch

Jag skulle ju helt klart rekommendera Prag. Tyckte det var hur läckert som helst. Finns mycket att titta på historiskt sett, en hel del trevlig shopping i de nyare delarna för att inte tala om en massa god öl och så...



Paris är inte fy skam det heller. Fantastisk shopping i de två stora varuhuset LaFayette och Printemps. Håll hårt i plånboken säger jag bara men åååå vad mycket härligt det finns.



Barcelona har jag endast varit i sommartid och då är det hur underbart som helst. De har bra shopping så något finns det ju att göra även under vintertid.. =)



Salzburg är en annan favorit!



Sedan har jag alltid velat åka till Wien... Borde vara kanonmys under vilken period som helst på året!

2010-06-22 @ 21:37:55
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Åh tack Marianne.

DÄR fanns något att ta tag i.

Salzburg eller Wien kanske.

Alla storstäder är säkert kanon i juletid.

2010-06-22 @ 22:29:59
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Sandra, Buffe o Vinnie

Jag har varit i Barcelona några dagar i början av januari o det var jättemysigt. hade också tänkt föreslå det. Var rättså varmt då också om jag inte minns fel. sen är faktiskt Tallin inte så dumt med sina julmarknader o skyltning o de har ju en del Spa hotell också till mer hyfsade priser har jag hört. Kram lycka till med resvalet.

2010-06-23 @ 07:26:08
URL: http://www.nosbuffaren.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Barcelona lät ju inte helt fel.

Ojojoj.... vad svårt att välja det blev. ler

2010-06-23 @ 22:08:03
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: ewa

tallin är så litet. st petersburg kanske? jag har bara varit i moskva och typ sibirien men tyckte mycket om ryssland när jag var där! amsterdam har jag bara hört bra saker om.

men jag kommer ju alltid att rekommendera DUBLIN staden i mitt hjärta. tyvärr har det blivit ganska dyrt där på sista tiden men de har känt av recessionen och jag tror det har blivit bättre, i alla fall boende!

2010-06-24 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0