Apropå................

En alldeles vanlig tisdag.

En alldeles vanlig onsdag.
Känns som nån form av repris med utbytt katt eller nåt.
Vitöra studerar vattnet i badkaret.


Och Bandit tittar på.
Precis som vanligt.
Och säger troligen.
- Matte, dom däringa raskatterna ÄR inte kloka.


- Vadå raskatter ?
- Öööhhh, är jag en sån ?
- Men............
- Jag är visst klok.
- Tror jag ?!


Mja, vetekatten.  *ler*
Vitöra brukar ligga under badkaret när jag badar och kommer ut därifrån alldeles dygnvåt.
Han märker det inte ens.
Ibland tittar han lite förnärmat när vattnet väller över huvudet på honom.
DET brukar han för det mesta märka.
Men merparten av gångerna tar han ingen som helst notis om att han blir blöt.
Kallas vattenavstötande päls.
Prinsen verkar iof också ha vattenavstötande päls eller så bryr han sig inte ens.
Jag vet inte hur många gånger han kommit fram från under badkaret med vattnet drypande från både svans och övrig päls.
Som sagt, en alldeles vanlig kväll i Ligan-Land.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ville bara önska en trevlig helg! Är inte hemma så kan inte komma på det utannonserade fikat tyvärr. Men hoppas du/ni får en toppendag och Grattis på födelsedagen såhär lite i förskott :)

Ta hand om er, Kram - Sandra, Buffe & Vinnie

2010-03-26 @ 22:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0