Promenad och Mat

Häromdagen var jag och Tamlin ute på promenad.
Ja, promenad och promenad.
Jag bar honom hälften av tiden.
Att i sele och koppel är inte riktigt hans grej.
Bättre då att sitta på Mattes axel och kika runt på omgivningen.
Men den här gången tvingade jag honom mer eller mindre.
JAG har den bestämda uppfattningen att har man 4 tassar ska man också använda dom.
Bilderna är från min mobilkamera så ha överseende.

Prinsen på promenad som sagt.
Span på fåglar


Mer span


- Här är en port.


- Här kan vi gå in Matte.
- Nej Prinsen, det är fel port.


- Okej Matte, då går vi vidare.
- Skynda dig.
- Jag har bråttom till maten.


Väl inne rätt port.
- HÄR bor vi Matte.
- Det står Prinsen på dörren här.
- Öppna nu.
- Jag når inte handtaget.


- HÄR är tanken att de små liven ska äta.
- Kycklinghalsarna är serverade tillsammans med Mjau och lite torrisar.


- Nu har inte Prinsen riktigt förstått det.
- Matte, jag dubbelkollar så det är rätt packat i lådorna.
- Ja, det ser ok ut i den här.
- Du får godkänt Matte.
- Bussigt av dig Prinsen.


- Slickar bara lite för att kolla så den inte är dålig.
- Tänk om vi skulle bli sjuka av en dålig kycklinghals.
- Inte alls bra juh Matte.


- Sen hjälper jag dig att göra rent plasten också Matte.
- Så den inte ligger i sophinken och luktar illa.


- Tjena Prinsen, Kungen här.
- Jag kommer och hjälper dig.


- Va ??!
- Jag får inte plats där bland alla bunkar och Prinsen.
- Nu förstår jag inte vad du menar Matte ??!


- Jaja, jag går väl och sätter mig och delar pall med Puzzel då.
- Hej Eddie, mår du bra ?
- Puzzel och jag Vitöra, är här och hälsar på dig.


- Efter en stund var hela Ligan minus Bandit samlade efter maten och höll Eddie sällskap.


- Hej Oliver.
- Visst 'är det du och jag som är sådär Look-A-Like va ?
- Du vet, likadana fast ändå inte.
- För du är ju Norrman.
- Men du är bra ändå Oliver.


Se inte så uttråkad ut Bandit.
Vi SKA snart åka till Landet.
Lovar

Kommentarer
Postat av: Dui och Deco

Är man PRINS ska man väl inte gå själv heller! Det förstår ju varenda katt! Ni har fullt upp hemma ser vi, det nya djuret verkar lite stort för vår smak och framförallt för matte som ryser och blir blek! Nosbuff

2010-03-30 @ 21:54:29
URL: http://duideco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0