Tengel och Mille igen

Måste passa på att lägga ut lite fler bilder och berättelsen när Mille skulle få gå ut en liten sväng.
På altanen.
Mille ville dock annorlunda.

Från Matte Marie:

"Söndagens äventyr.
Jag har börjat släppa ut Mille på altanen. Det har ju känts ganska riskfritt med tanke på att snön ligger meterdjup utanför. Men vad hände, Mille tar ett skutt rakt ut i snön. (Tengel sitter och betraktar det hela) Mille styr kosan rakt mot den stora lönnen, vips så har vi en svartvit varelse som hänger och dinglar från diverse grenar. Det tog inte många minuter förrän det var två varelser i trädet. (mitt uttalande om att dra med sig Tengel på dåligheter är inte ogrundat)

Banana leaf, släng dig i väggen. Herrarna roade sig nästan i en timme, sedan tröttnade Tengel. Det som sedan hände var att Mille ”fastnade”. Han klättrade för långt ut på en allt för smal gren och blev sittande. Kunde inte ta sig vare sig framåt eller bakåt och blev jätterädd.  Matte står nedanför och pratar vänligt och försöker locka åt rätt håll. Husse fick till sist med stege komma till undsättning och bärga Lilleman ned ur trädet. (Tengel betraktade även detta spektakel inkl matte och Harry) Som tack för denna insats belönades husse med ett stort rivsår på ena handen så blodet rann.

Ja så kan man också roa sig en söndag morgon ! Frågan är om Emil någonsin tar sig upp i ett träd igen. Vi får väl se till sommaren. Kram från Marie och alla killarna."

Ja jisses vad jag skrattade när jag läste det där.
Och som vanligt har jag inga som helst problem att se dom framför mig.
Tengel med spjuverblicken farandes runt som den värsta babian i träden för att sedan coola ner och se ut som om inget hänt.

Två varelser far runt i träden.


Högt högt


VÄLDIGT högt


- Matte, Husse, nu får ni komma hit och hämta den där encelliga varelsen.
- Han har fastnat i trädet.


- Jag går in nu.
- Nu har jag gjort mitt när jag sagt till Matte och Husse.


- Matte, Husse, är ni där??
- Snälla
- Hjälp mig lite här va.
- Jag har liksom typ fastnat.
- Och polarn Tengel har dragit.


Kungen tar självklart den bästa liggplatsen.
Sist in, hårdast liggplats.
Sånt är livet Emil-Mille-Pille-Plutt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0