1maj

Vi var iväg till Tornparken i Sundbyberg för årets demonstrationståg och 1a maj-tal
Maria har ju aldrig upplevt dom Holmqvistska traditionerna, så nu var det dags för indoktrineringen av barn nummer 3.   *ler*
Holmqvistarna har ju som sagt en lång tradition.
Barnens farfar Eric Holmqvist har ju haft flera ministerposter under sina aktiva år.
Av den orsaken så har mina barn gått i demonstrationståg sedan Christoffer var 8månader gammal.
Det var alltid samma rutin.
Samling hos Farmor och Farfar för att ta sig ner till parken.
Det var musik, ballonger och flaggor.
Sen gick tåget genom Sundbyberg och sedan till Tottvägen för lunch och fika.
Vid några tillfällen så var vi även in till stan och gick i det stora demonstrationståget.
Mycket roligt har det varit under årens lopp.
Idag finns ju inte Eric med men, farmor var ute en sväng iallafall.
Här kommer årets demonstrationståg med orkestern i täten.




Vattentornet i Tornparken.


Jag och farmor.
Glömde ju kameran så det är med mobilen.
Blir halvbra med kamera2 i mobilen.


I år var Mona Sahlin talare.
Det är ju valår.


Glad Maria som dessutom fått en valknapp dagen till ära.


Vi lyckades till och med komma med på TV4-nyheterna jag och Maria.  *ler*
Efter talet så åkte vi till Gröna stugan och åt lunch.
Nej, vi åt inte wienerbröd men jag var tvungen att ta kort på dom.
Det såg sååå gott ut.


Efter god lunch, tack åsa, och trevligt sällskap så åkte jag och Maria till Christoffer och gav Wille och Whiskey lite mat. Gav även Wille lite extra salva i ögat, men idag såg han bra ut.
Dessutom fick jag KELA med honom.
wow
Han har inte varit jätteförtjust i mig på grund av att jag släpat med mig den stora besten Trixi.


Bandit coh Vitöra har inte gjort så många knop idag.
Bandit låg upp och ner på mig i soffan idag och sov middag.
Ja, vi sov båda två.   *ler*


Vitöra softar ovanpå terrariet i värmen från lysrören.


Ja, sen fick Prinsen ett kort från stackars kompisen Zammy som hade fått utstå ett bad idag på självaste 1maj.
Stackarn  :-(
Prinsen hälsar att han lider med dig Zammy.
Tass o Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0