De e jag och dottern

Ja, först vill jag be om ursäkt att jag inte är så flitig här.
Finns fortfarande ett gäng bilder från Kristi flyghelgen och lite annat smått och gott.
Och Millan, jag har INTE glömt att jag ska skriva om skorna.
Det kommer !
Jo, de e lite mycket just nu bara.
Men fredag blir det Landet igen.
Åtminstone tror jag att det blir Landet.
Just nu vet jag inte från sekund ett till sekund två vad som händer.
Nåja, OM det nu blir Landet så blir det en kanonkort visit bara över helgen.
Men ändå...........................!
Om ni har åkt Insane så liknar det mitt liv lite just nu.
MEN, jag har bakat över 50bullar till Levinas 2-årskalas i helgen som kommer.
OCH, jag var och hämtade lilla damen från dagis idag.
*ler brett*
Det är helt underbar när lilla pyttelilla handen kryper in i ens egen och med ett fast grepp håller fast ens fingrar.
Hon sken som en sol när hon åkte på ståbrädan med mig hem.
Levinas alldeles egna "Ia".
Hon kan inte säga vare sig Inkan eller Ingrid men Ia går utmärkt.
Ja, vad var det nu för likheter med mig och dotter.
Ja, självklart utseendet.
*skratt*
MEN, jag var ingen unge som passade andras småbarn när jag var liten.
Jag satt barnvakt åt grannens unge, men hon låg oftast när jag kom och jag fick sjukt bra med pengar.
Annars var det inget jag hade nån större lust att ägna mig åt.
Däremot terroriserade jag alla på gatan som hade hund för att gå ut med.
En och annan katt slank med mellan varven också.
SÅ, för ett antal veckor sedan fick jag ett mess från stor dotter, som alltså fyllde 23 den 6april.
- "Jag har precis passat TVÅ barn alldeles ensam i en hel timme. Jag är sjukt duktig"
Behöver jag säga att det där med att inte gilla ungar gått i arv till det egna barnet.
*skrattar*
Men jag gillar Levina dock.
Jag kommer imorrn igen skruttan.

Till och med tavlorna känner av det röriga livet.



Kommentarer
Postat av: Millan

Bra att du inte glömt sko-rapporten men såå himla bråttom är det ju inte. Ibland måste röran få härska i ensamt majestät;)

Ha en skön helg, var det nu blir



Millan

2010-05-26 @ 20:43:54
URL: http://www.arkestal.com
Postat av: PAUSE

söt katt

2010-05-27 @ 13:14:43
URL: http://www.nattstad.se/pause
Postat av: Tessan

Men visst stämmer det när man säger egna barn och andras ungar? Jag är väl också en sådan där som inte varit så jätteförtjust i barn, men min egen dotter är mitt allt! Och även då lillebror som inte ens kommit ut ur magen ännu... ;)Plus några speciellt utvalda barn utanför familjen som är helt underbara.

2010-05-27 @ 13:46:55
URL: http://skatterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0