Hitech kaffemaskinen

Hur svårt kan det vara liksom ?
Var sjutton ska filtret sitta ?
Vilket filter ?
Vad är den där knappen till ?
Oj, kan man vrida där också ?
Hör den pilen ihop med den där eller ?
Vad betyder den där med två koppar på ?
Åtta koppar ?
Mm mm
Ja, Marianne och jag hade ett gemytligt samtal över kaffebryggaren igår.
Jag fick en snabbinstruktion hur man gör för att sätta på automatiken och Marianne fick reda på att det ska, kanske sitter, filter i deras bryggare.
Marianne har bara haft SIN bryggare i ett år.   *ler*
Hon har INTE läst bruksanvisningen.
JAG har ögnat igenom den.
Instruktionsböcker är för töntar nämligen.    *frust*
I detta fallet Tönten Inkan, som helt enkelt inte lyckades få igång skrället utan att läsa NOGA igenom den eländiga bruksanvisningen.

Det står där att det ska finnas ett FILTER nedpackat i apparaten.
Letar MYCKET noga igenom varenda liten kartongbit utan att hitta nåt som kan tänkas se ut som ett filter.
I bruksanvisningen ser man heller inte riktigt var filtret ska sitta.
BORDE ju iof vara nånstans vid vattentanken, MEN att titta I tanken slog mig aldrig.
Skickar iväg ett mail till apparatförsäljaren och säger att filter har jag inte fått och kan dom skicka det.
Det ska finnas med svarar dom, men ska skicka.
Letar återigen efter filterskrället.
Inget filter.
Får hem förpackningen.
Min behållare ser INTE ut sådär.


Såhär ser min behållare ut.
På utsidan.
Massa fina knappar har den också.


MEN kolla, om man öppnar vattentanken och sticker ner näsan I den, så ser man både en vattentank som man kan lyfta UR (och ser då ut som på bilden) OCH ett filter därnere.


Inplastat.....................   :-)))
Men jag hade bara kokat kaffe EN gång med det inplastade filtret.


SÅ, nog om detta.
Jag HAR faktiskt tänkt om mig själv att jag är en realtivt tekniskt duktig person.
Jag klarar utan problem av att installera om en dator, fixa både digitalbox, DVD och TV.
Byter proppar utan att dö och får igång både micro, tvätt och diskmaskin.
Men hitta ett j*****a filter i en kaffebryggare utan både hängslen och snören och bruksanvisning DET klarar jag inte.    *suck*

NÅ, idag efter vattengympan tänkte jag ge mig i kast med att få igång automatiken.
Så att jag kan vakna till kaffedoft på morgonen.
Äntligen
Efter BARA 3 veckor.
Och UTAN att läsa den töntiga bruksanvisning OCH med Mariannes instruktioner i bakhuvudet.
Igår blev det ju julkaffe.


Och idag valde jag efter mycket velande Irish cream.


Trycker och pillar på knapparna och klockan 19:38 ska automatiken slå till är tanken.


19:38 kommer och går och blir 19:39.
Inget kaffe.


- Men Matte, HUR svårt kan det vara liksom ??
- FÖRST sätter du på "auto" knappen och SEN trycker du på "till" knappen.
- SEN fungerar det serru Matte.


Jag gjorde som Prinsen sa och Voila, så rinner det kaffe.
- Nu ligger jag här och passar Matte så att det inte händer nåt.
- Man vet ju aldrig när du är i farten.


- Jag håller emot här så den inte börjar vandra.
- Under tiden som jag håller koll på hitechmaskinen så kan ni läsa skyltar kära läsare.


- Det rinner fortfarande Matte.
- Jag säger till när det runnit klart.


- Jag tror det runnit klart nu Matte.
- Och du Matte, det luktar JÄTTEGOTT.
- Det här gjorde vi bra du och jag.


pst........................ kan tala om att det sitter ett filter i Mariannes bryggare.   *ler*    dst..........

Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Åh vad jag älskar din Prins.....



Kram!!

2010-11-22 @ 22:13:52
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

hihi, då är vi två.

Och vet du vad ??

Han går inte att KattNappa !!!

Han går bara ner i en resväska storlek XXLarge.

Dessutom låter han högt och ljudligt så det är kört.

:-))

2010-11-22 @ 22:19:39
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: mooch

Hmm, om du trycker på autoknappen och sedan på tillknappen så har du inte fått på automatiken. Det borde vara så att du trycker på Prog, ställer in tid och sedan trycker på Auto (inte pilla på Till-knappen nu). Ska höra med sambon för säkerhets skull så att det var så det fungerade ;)

2010-11-22 @ 22:35:55
URL: http://luddrumpan.blogspot.com
Postat av: Dino & Fläckis

Men tjena vilken fin skylt ni hade där ovanför köksbänken. En sådan har vi också. Ni vet som det står: "Detta hem är välsinnat med kärlek, skratt, vänskap och en trogen katt." Vi har även en som det står: "Katten är helt ofarlig men passa dig för ägaren." Helskön text!



Tass kattnosar

2010-11-22 @ 22:45:36
URL: http://www.kattnosar.se
Postat av: Inkan o Ligan

Ja instruktionen var något otydlig.

Eller

Mottagaren var aningen otydlig.

fniss

2010-11-23 @ 08:06:56
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Jo, vissa har såna där fina skyltar som du skriver om. Andra har "kärring"skyltar.

:-))

2010-11-23 @ 08:07:41
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Malin

Äh, läsar bruksningsanvisningar är bara för sissys, eller ;-)? Själv är jag TOTALT oteknisk så din "monster-kaffe-maskin" skulle nog jag inte klara av alls...

Han är så fin din Prins!



Kram från en som INTE vill gå ut idag!!

2010-11-23 @ 08:48:48
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ninnie

När jag läst hälften av texten om dina besvär att få kaffe ur maskinen gick jag ut och pussade på min gamla vanliga bryggare som bara har EN knapp att trycka på!

2010-11-23 @ 12:54:28
Postat av: Inkan o Ligan

asgarvar Men vet du Ninnie Prinsen och jag umgås jättemycket i vår kamp mot/för att få igång min kära kaffemaskin.

OCH det blir extreeeeemt gott kaffe.

Kram

2010-11-23 @ 13:00:44
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0