Oliver

VAD som har hänt har jag ingen aning om.
Föremålet för min oro säger inte ett knäpp.
Det jag vet är att dom slogs med grannkatterna igår.
Om det ligger till grund för hans skada eller inte vet jag inte.
Iallafall, han kom in på förmiddagen efter slagsmålet och la sig och sov och framåt kvällen först reagerade jag på att han inte rört sig ur fläcken.  :-(
Först trodde jag att han bara var trött, men det visade sig att det var mycket värre än så.
Han hade tagit sig från Prippslådan upp i översängen.
Jag lyfte sedan ner honom därifrån för att kontrollera så det inte var nåt vajsing med honom.
Jag hoppades väl att det inte skulle vara det.
Det visade sig att han haltade MYCKET svårt på höger fram.
Knappt han kunde stödja på det.
Jag försökte komma på om det var själva trampdynan eller tassen, utan nån direkt framgång.
Gav honom mat, på sängen så att, som han girigt slukade.
Studerade honom noga under kvällen och halva nattens lopp för att försöka avgöra om det blev NÅT bättre.
Imorse tog han sig själv upp på bordet och åt av torrisarna.
Sen ville han gå ut.
Jag tyckte det var en urusel ide, men det tyckte inte Oliver.
Han fick iallafall gå ut under sträng uppsikt av Matte.
Han gick ut på framsidan, åt några grässtrån och gick sedan in på sidan av huset via köksingången istället.
Nu ligger han och sover igen.
Det blir inga långa utevistelser för honom den här gången.   :-(
Och Oliver som längtar mest hit ut.
MEN, så är det.
Han är iallafall bättre och Matte drar ett långt andetag och ber en bön.
Det är ju Allhelgona trots allt.

Kommentarer
Postat av: Lisbet Lindell

Så himla typsikt om det blir nåt med tassen så blir det det på helgerna/storhelgerna.... Håller tassarna att det är bra igen.



Kram Lisbet

2010-11-05 @ 12:20:13
URL: http://www.bc-cancer.blogspot.com
Postat av: Sol & Måne

Men stackars Oliver. Hoppas det blivit bättre i tassen nu.

2010-11-06 @ 11:00:40
URL: http://zol-mone.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Ja, bättre är det. Blir bara inte klok på vad det är. I ena sekunden far han runt och i nästa så sitter han med tassen i vädret. Han kanske vill att jag ska tycka synd om honom. hm...

2010-11-06 @ 11:06:17
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0